امام جمعه شهر قدس:

انقلاب اسلامی الگو گرفته از مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرقدس در اجتماع هیئات مذهبی اذعان داشت: صبر ، استقامت و مقاومت حضرت زینب (س) در مقابل دشمنان و مشکلات، الگویی است برای ما شد که با تمام سختی ها پای انقلاب و خون شهیدان بایستیم.

کد مطلب: ۸۶۶۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی الگو گرفته از مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در راهپیمایی جاماندگان اربعین و اجتماع هیئات مذهبی ضمن اشاره به روز ۸ آبان روز شهادت نوجوان بسیجی محمدحسین فهمیده اظهار داشت:این کشور ۳۶ هزار شهید همانند فهمیده ها تقدیم کرده است. در شهرستان قدس ۲۳ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی شده است. این انقلابی که ثمره خون شهداست ضربه ای بر پیکر دشمنان است.مجالس سید الشهدا(ع) قیام اباعبدالله (ع) همه و همه از جمله ضربات سخت بر دشمن است.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی الگو گرفته از مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.مکتب امام حسین(ع) به ما می آموزد باوجود همه مشکلات و نبود امکانات از کمک به زائران حضرت دریغ نکنیم. این ها همه درس است و این حرکت مردمی موجب شده که دین ما حفظ شود.

حجت الاسلام جوکار عنوان کرد: دین ما توسط مردم حفظ شده است نه دولت ها. اگر قرار بود دین توسط دولت ها حفظ شود، افرادی مانند منصور دوانیقی، هارون ملعون و متوکل عباسی خبیث، قبر سیدالشهدا(ع) را ویران و تخریب کردند، دین را هم از بین می بردند. اما زینب کبری(س) به امام زین العابدین(ع) خطاب کرد، ای باقی مانده جدم و پدرم، غصه نخور، گروهی می آیند و بر قبر سیدالشهدا(ع) علمی نصب می کنند که این علم هیچ گاه کهنه نمی شود و هر چه روزگار بگذرد، تلألو و درخشندگی نام حسین(ع) و این علم اباعبدالله(ع) بیشتر می شود. پیشوایان کفر و نفاق تلاش می کنند که این علم را پایین بکشند و این نام را به زمین بزنند اما خدای متعال خواسته است که امام حسین(ع) همیشه زنده بماند.

امام جمعه شهر قدس تصریح کرد:پیاده روی مسیر طولانی، اگرچه خستگی همراه دارد اما با خستگی که حضرت زینب(س) و فرزندان اباعبدالله(ع) در این ایام داشته اند، قابل مقایسه نیست. خستگی پیاده روی امروز به یاد مسیرهایی است که اسرای کربلا طی کردند و آنها را از کربلا به کوفه و از کوفه تا شام و از شام تا مسیر کربلا بردند. اما حضرت زینب(س) در مقابل این همه خستگی ها با یک جمله کاخ ظلم و ستم یزید را ویران کرد و فرمود، ما رأیت الا جمیلا.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار