سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

احتمال اعطای وام یک میلیون تومانی به دانشجومعلمان زوار اربعین

محمدی: سفر پیاده‌روی دانشجومعلمان در مراسم اربعین نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از تلاش این دانشگاه برای اعطای وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی به دانشجومعلمانی که به اربعین رفته‌اند، از سوی بانک ملت خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۶۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
احتمال اعطای وام یک میلیون تومانی به دانشجومعلمان زوار اربعین

علی محمدی در جمع خبرنگاران گفت: «دانشگاه فرهنگیان شاهد اتفاقات زیادی بوده است که مهم‌ترین نقطه عطف آن حضور مقام معظم رهبری در این دانشگاه و سرآغاز تحول و نگاه نو به تربیت معلم بود. بعد از حضور ایشان ۴۰ هزار دانشجومعلم در قالب ماده ۲۸ جذب شدند و بخشی از کمبود معلم جبران شد.»

او ادامه داد: «بعد از حضور ایشان این جذب موج امید در دانشگاه را ایجاد کرد که شاهد روزهای بهتری در سطح دانشگاه خواهیم بود. امروزه همه دلسوزان تعلیم و تربیت دغدغه دانشگاه فرهنگیان را دارند. وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها صبغه فرهنگی و تربیتی آن است زیرا جایگاه تربیت معلم را برعهده دارد.»

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان افزود: «معاونت فرهنگی اجتماعی خود را موظف می‌داند براساس اسناد بالادستی برنامه‌ها را دنبال کند. همه فعالیت‌ها براساس اسناد بالادستی، سند تحول، سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، اساسنامه دانشگاه، رهنمودهای رهبر و رهنامه ۴۰ ماده‌ای رئیس دانشگاه پیش می‌رود.»

محمدی گفت: «راهبرد اساسی معاونت تمرکزدایی، مشارکت‌پذیری حداکثری دانشجویان و پرهیز از اعمال سلیقه است. مهم‌ترین رخداد دانشگاه فرهنگیان در حوزه فرهنگی اجتماعی برگزاری جشنواره فرهنگی در ۶ بخش قرآنی، هنری، ادبی، پژوهشی، فناوری و رشته‌های گروهی در تابستان گذشته بود و بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت داشتند که ۸۰۰ دانشجومعلم به مرحله کشوری رسیدند.»

او افزود: «جشنواره استادان و کارکنان دانشگاه در همدان را داشتیم و ۸۰۰ نفر در ۱۴ رشته در این جشنواره شرکت کردند. برای توسعه فعالیت‌ها باید مشارکت حداکثری دانشجویان، استادان و کارکنان را داشته باشیم.»

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به بخشی از برنامه‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: «توسعه کمی و کیفی دانشجویی را مدنظر داریم، اولویت بخشیدن به کارها و محیط‌های خوابگاهی مانند کرسی‌های آزاداندیشی از دیگر برنامه‌های ماست.»

او گفت: «برای توسعه فعالیت‌ها باید دانشجویان و تشکل‌ها به صحنه بیایند. ما یک بسته فرهنگی اجتماعی داریم که بیش از ۴۰ نوع فعالیت تدوین شده است تا تمام ضایقه‌ها را پوشش دهیم. یکی از برنامه‌های مهم تعامل حداکثری با نهادها است اکنون حدود ۱۰۰ مرکز و پردیس در سراسر کشور داریم. در طرح ملی ۵۵۵ دانشجومعلم، باید در یک سال تحصیلی ۵ فیلم را که بار تربیتی دارد ببیند و نقد کند و از نقدهای برتر در کشور تجلیل می شود. این طرح در راستای تربیت معلم مهارتی است.»

محمدی ادامه داد: «دانشگاه فرهنگیان امسال برای اولین بار اهتمام جدی برای تشویق و حضور دانشجومعلمان در راهپیمایی اربعین دارد. برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم تا بتوان از این فضا استفاده حداکثری کرد، زیرا راهپیمایی اربعین یک کارگاه عملی بسیار آموزنده در تعلیم و تربیت است. دانشگاه فرهنگیان عضو فعال ستاد اربعین دانشجویی بود و در تلاش هستیم بانک ملت وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی را به دانشجومعلمانی که به اربعین رفته‌اند، اعطا کند.»

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: «تاکنون ۲برابر نسبت به سال گذشته دانشجومعلم به اربعین رفته‌اند. دستورالعمل‌هایی برای ایجاد ترغیب دانشجومعلمان به اربعین به استان‌ها ارسال کردیم. ایجاد موکب‌ها و بازارچه‌های اربعین در دانشگاه، فضای معنوی اربعینی را در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است.»

او به برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان برای روز ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت: «کار پژوهشی به مناسبت اربعین خواهیم داشت. بنا داریم آثار و دستاوردهای اربعین را در قالب ۴ بخش مستندسازی کنیم. موکب‌های دانشگاه فرهنگیان در راهپیمایی اربعین نیز فعالیت دارند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. در استان‌های خورستان، ایلام و کرمانشاه موکب‌های دانشگاه برپاست‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار