عضو کمیسیون انرژی مجلس: تنگ‌نظری‌هایی که نسبت به آموزش‌وپرورش وجود دارد باید رفع شود

اگر درباره اقتدار نظام و منافع ملی دغدغه داریم، دغدغه خود را مرتبط با آموزش و پرورش تعریف کنیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به نگاه مثبت مجلس به وزارت آموزش و پرورش اشاره و بر نگاه متعهدانه و دلسوزانه هم در بحث تخصیص اعتبارات مناسب و هم تدوین قوانین تسهیل‌کننده مرتبط با آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس: تنگ‌نظری‌هایی که نسبت به آموزش‌وپرورش وجود دارد باید رفع شود

علی گل‌مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «بر این باور باورم که راه نجات کشور در نجات آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش در کشور نیازمند توجهی متفاوت از جانب همه نهادهای سیاسی از جمله دولت و مجلس است.»

نماینده شهرستان‌های بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام ادامه داد: «قطعا رها کردن آموزش و پرورش و واگذار کردن آن صرفا به اداره آموزش و پرورش، مشکلات این حوزه را حل نمی‌کند. باید همه ارکان سیاسی، اداری و اجرایی یک کشور در کنار آموزش و پرورش، آن را جزو لاینفک حوزه‌های و بخش‌های خود بدانند. هر وزارتخانه‌‌ای باید بداند که آموزش و پرورش به عنوان یک بخش متعلق به آن است و برای همراهی آن نباید دریغ کند.»

او افزود: «سرمایه‌های اولیه و اساسی هر نهاد و وزارتخانه‌ای و خانه ملت همین افراد و انسان‌هایی هستند که محصول آموزش و پرورش هستند، یعنی سطح دانایی سازمان‌ها به نقشی که آموزش و پرورش بازی می‌کند، برمی‌گردد. اگر این سطح توانمندی در حوزه‌های مختلف پایین باشد، حتما این سازمان ناموفق خواهد بود و اگر هم سطح و پیکره دانایی انسان‌ها در سازمان‌ها بالا باشد، آن سازمان‌ها موفق می‌شود.»

ضعف‌های امروز آموزش و پرورش مربوط به دو دهه گذشته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: «به جرات با اعتراف به اینکه امروز ما مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف داریم، این به ضعف آموزش و پرورش برمی‌گردد و به جرات می‌توان گفت مشکلات امروزه کشور مربوط به علمکرد دو دهه گذشته است به شکل برجسته. ضعف‌هایی که امروز در آموزش و پرورش حاکم است و نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای فکری کشور باشد بازهم به چند دهه گذشته برمی‌گردد.»

گل‌مرادی ادامه داد: «اگر ما دلسوزانه و متعهدانه در رابطه با اقتدار نظام و منافع ملی دغدغه داریم باید عمده دغدغه‌های خود را مرتبط با آموزش و پرورش تعریف کنیم، هم در بحث تخصیص اعتبارات مناسب و هم تدوین قوانین تسهیل‌کننده؛ ما باید تنگ‌نظری‌ها به آموزش و پرورش را رفع کنیم. حتما در سازمان‌‌دهی ساختار آموزش و پرورش هم باید تجدیدنظر کنیم.»

نماینده شهرستان‌ بندر ماهشهر گفت: «حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و ... کشور امروز نیازمند توجه ویژه است، برای حل مشکلات در این حوزه‌ها ما نیازمند سرمایه‌های فکری توانمندی هستیم که این وظیفه و تکلیف بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. برای اینکه آموزش و پرورش بتواند مشکلات کشور را از طریق سرمایه‌های فکری، پرورش آنها و ارتقای سطح دانایی آنها حل کند، باید مورد توجه همه نهادهای سیاسی از جمله دولت و مجلس قرار گیرد.»

نگاه مجلس شورای اسلامی به وزارت آموزش‌وپرورش مثبت است

او مشکلات وزارت آموزش و پرورش را به دو دسته درون سازمانی و برون سازمان تقسیم کرد و گفت: «در بعد درونی ما باید در ساختار آموزش و پرورش و فرآیندهای کاری آن تجدیدنظر کنیم. در بعد بیرونی هم باید همه نگاهشان را عوض کنند. در تخصیص اعتبارات باید اول آموزش و پرورش را ببینیم.»

گل‌مرادی به دغدغه‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش در سطوح مختلف اشاره کرد و گفت: «دغدغه‌هایی که مسئولان آموزش و پرورش اعلام می‌کنند، نگران‌کننده است و همه ما را وادار می‌کند به اینکه نگاهی متفاوت در این عرصه داشته باشیم. خوشبختانه نگاه مجلس شورای اسلامی به وزارت آموزش و پرورش مثبت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار