534 طرح بهداشتی درمانی در آذربایجان غربی اجرایی شده است

ارومیه (پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: 534 طرح بهداشتی درمانی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در استان اجرایی شده که تاکنون 270 طرح به بهره برداری رسیده و 80 طرح دیگر نیز در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۵۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
534 طرح بهداشتی درمانی در آذربایجان غربی اجرایی شده است

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری شهرستان سردشت افزود: با توجه به همکاری های بین بخشی که با سایر ادارات، ارگان ها و سازمان ها در آذربایجان غربی صورت گرفته، آذربایجان غربی در شاخص های بهداشتی به رتبه هفتم کشوری ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و 300 تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی وجود دارد که با بهره برداری از طرح های در حال احداث، این رقم به پنج هزار و 500 تخت افزایش می یابد.

آقازاده با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه برای تامین دارو با موافقت رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: برخی از کمبود داروها به صورت کشوری بوده که با هماهنگی سازمان غذا و دارو جبران شده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از افزایش پنج رشته در مقطع PHD این دانشگاه خبر داد و گفت: برای کسب مجوز جذب دانشجو در رشته های تخصص رادیولوژی، فلوشیپ پیوند کلیه و فوق تخصص آنژیوگرافی قلب اقدام شده که تا بهمن امسال مجوز این رشته ها هم دریافت می شود.

وی تعداد کل دانشجوهای دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مقاطع مختلف تحصیلی را چهار هزار و 700 نفر عنوان کرد.

فرماندار سردشت نیز در این آیین بیان کرد: هزینه های تمام شده طرح های عمرانی در این شهرستان به لحاظ شرایط توپوگرافی نسبت به سایر شهرهای استانی بالاتر است و به همین خاطر باید اعتبار ویژه ای به این شهرستان اختصاص یابد.

نژاد جهانی افزود: مسوولان استانی باید در رابطه با توزیع اعتبارات توجه ویژه ای به شرایط جغرافیایی، پراکندگی و کثرت جمعیت روستایی شهرستان سردشت داشته باشند.


وی اضافه کرد: محصولات صادراتی از سردشت مشتری های خاص و ویژه ای در شمال عراق دارد که نزدیکی به مراکز جمعیتی و ارائه کالاهای با کیفیت و ارگانیک از دلایل استقبال مصرف کنندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار