شناسایی ۱۵۴۳ کودک مشکوک به تنبلی چشم در شهرری

شهرری(پانا)- رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: با اجرای خوب برنامه غربالگری یک هزار و 543 کودک مشکوک به تنبلی چشم در این شهرستان شناسایی و برای گذراندن روند درمان به متخصصان و چشم پزشکان معرفی شدند.

کد مطلب: ۸۶۵۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۱۵۴۳ کودک مشکوک به تنبلی چشم در شهرری

مینا رجایی روز یکشنبه در گفت و گوی خود اظهار داشت: این طرح در نیمه نخست سالجاری در مهدکودک ها اجرا و ۲۷ هزار و ۳۰۲کودک بین سه تا شش سال غربالگری بینایی شدند.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته نیز بیش از ۲۶ هزار کودک در این شهرستان مورد معاینه تنبلی چشم قرار گرفتند، افزود: تعداد کودکان مشکوک به تنبلی چشم امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است. همچنین از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال در سطح شهر و روستاهای شهرستان ری خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفتوی با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آنها می شود، اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.
رجایی هدف از اجرای هر ساله این طرح را شناسایی کودکان مشکوک به تنبلی چشم و انواع بیماری های چشمی بیان کرد و افزود: دور دوم این طرح از اول آبان ماه امسال به مدت یک ماه آغاز می شود.
/خبرنگار:زهراروحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار