افتتاح طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان کرد: لزوم توجه به ورزش های نوپدید در مدارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز: پوشش ۱۱۰ هزار دانش آموز دختر در قالب طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی

تبریز (پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر فعالیت های ورزشی در مدارس با شیوه های سنتی هستند و لازم است از این مرحله عبور کرده و به سمت ورزش های نوپدیدی همچون، آمادگی جسمانی، ایروبیک، پیلاتس و یوگا روی آوریم.

کد مطلب: ۸۶۴۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان کرد: لزوم توجه به ورزش های نوپدید در مدارس

رسول صادقی در مراسم افتتاحیه افتتاح طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی در مدرسه نمونه دولتی فاطمیه ناحیه 4 تبریز اظهار کرد: برای افزایش ارتقای کیفیت زندگی و همچنین افزایش امید به زندگی و ایجاد شادابی و نشاط در زندگی در دوره های مختلف سنی باید سه اصل تغذیه سالم، فعالیت های ورزشی و اهمیت به سلامت روح و روان را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: تغذیه سالم قطعا یکی از شاخص های مهم برای داشتن جسم سالم است که برنامه امروز هم به همین مناسبت و در جهت کمک به حفظ سلامتی دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند، برنامه ریزی شده است.

دانش آموزان هفته ای 150 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که هر دانش آموز موظف است هفته ای 150 دقیقه فعالیت ورزشی مداوم یا 75 دقیقه فعالیت ورزشی شدید داشته باشد، تصریح کرد: هفته ای دو ساعت زنگ ورزش جوابگوی نیاز حرکتی و فعالیت های جسمانی دانش آموزان نیست ولازم است نوجوانان، برنامه های مکمل همچون ورزش صبحگاهی، پیاده روی با همراه خانواده و یا سایر فعالیت های ورزشی در باشگاه ها و کانون های ورزشی را در برنامه خود بگنجانند.

صادقی اهمیت سلامت روح و روان در زندگی را یادآور شد و گفت: نوجوانا باید راه های کنترل استرس و خشم را یادبگیرند و زندگی خود را به سمت آرامش و سلامتی هدایت کنند.

وی بر ضرورت فعالیت های ورزشی در کنار آموزش در مدارس تاکید کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت های ورزشی در مدارس با شیوه های سنتی هستند و لازم است از این مرحله عبور کرده و به سمت ورزش های نوپدیدی همچون، آمادگی جسمانی، ایروبیک، پیلاتس و یوگا روی آوریم.

دانش آموزان، هفته ای یک قرص آهن و یک قرص ویتامین دی دریافت می کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: امروزه یکی از مهم ترین مشکلات جسمانی، کم خونی و عوارض مربوط به این بیماری است که سن نوجوانی، سن مناسب برای مداخله های لازم برای حل این مشکل است و برنامه آهن یاری نیز یکی از برنامه های مداخله ای در این راستا است.

عباسعلی درستی تصریح کرد: دانش آموزان علاوه برا این که در قالی این طرح می توانند از مشکلات و ایجاد بیماری کم خونی در خود جلوگیری کنند می توانند سفیران سلامت در خانواده خود نیز باشند.

وی گفت: کم خونی علاوه بر مشکلات جسمانی، بر یادگیری و مسایل آموزشی دانش آموزان نیز تاثیرگذار است ولازم است به این موضوع به ویژه در دختران که مستعد بیماری های کم خونی هستند اهمیت دهیم.

110 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 110 هزار دانش آموز دختر دوره اول و دوم متوسطه در قالب طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی پوشش داده می شوند.

درستی ادامه داد: 90 هزار دانش آموز پسر نیز در قالب طرح مکمل یاری ویتامین دی پوشش داده می شوند و در هر ماه، یک قرص ویتامین دی در مدت هشت ماه دریافت خواهند کرد.

وی گفت: دانش آموزان دختر علاوه بر دریافت همین مقدار قرص ویتامین دی، در مدت 16 هقته، هر هفته یک قرص آهن دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار