برگزاری جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد اربعین حسینی در تایباد

تایباد (پانا)- جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد اربعین حسینی با حضور نماینده آستانه قدس رضوی در تایباد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۳۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد اربعین حسینی در تایباد

این جلسه با حضور فرماندار تایباد، نماینده آستانه قدس رضوی، رئیس اداراه تبلیغات اسلامی، مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه و نماینده هلال احمر در خصوص برنامه ریزی و هماهنگی ستاد اربعین حسینی در خصوص خدمات رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مرز دوغارون درمحل دفتر فرماندار تایباد برگزارشد.

فرماندار تایباد ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) بیان کرد: اشتراکات فرهنگی و مذهبی فراوانی بین ایران و افغانستان وجود دارد و سالیانه تعداد کثیری از زائران افغانستانی از مرز زمینی دوغارون عبورکرده و به زیارت بارگاه منور رضوی امام رضا(ع) و عتبات عالیات مشرف می شوند.

وی افزود: روزانه بین 3تا 5 هزار نفر از مرز زمینی دوغارون تردد و در ایام اربعین، محبان حسینی در قالب کاروانهای زیارتی، علی‌رغم وجود تهدیدهای امنیتی در آن سوی مرز رنج سفر را به جان می خرند و عاشقانه به کربلای معلی در همایش بزرگ اربعین همه ساله شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه چندین جلسه در تایباد با حضور مدیران استانی برگزار شده است اظهار کرد: بعد از این ستاد اربعین با آمادگی کامل جهت استقبال از زائران وکاروانهای اعزامی به کربلای معلی در اربعین باید حاضر گردد وبه همین دلیل باید کارها با نظم و جدیت بیشتری پیش برود.

فرماندار تایباد افزود: مطابق سنوات گذشته، در ستاد اربعین تعدادی مبلغ، امام جماعت، پزشک، نیروهای مردمی و هلال احمر در کنار سایردستگاه های اجرائی و نهادهای انقلابی سپاه پاسداران ،نیرهای انتظامی و مرزبانی شهرستان حضور دارند و هر کس بسته به وظیفه، رسالت، توان و تخصصی که دارد به زائران پیاده اربعین در مرز دوغارون خدمت رسانی می‌کنند.

نماینده آستان قدس درادامه افزود: امسال با حضور خادمان افتخاری در محل برپائی موکب آستان قدس حرم رضوی در مرز دوغارون خدمت رسانی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: خادمین آستان قدس رضوی ارائه خدمات شایسته و کیفی به زائران عزیز را از وظایف اصلی خود می‌دانند و علاوه بر اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی در موکب رفاهی زائران در مرز دوغارون، خدماتی مطلوبی را با جدیت دنبال می‌کند.

وی افزود: اطعام زائران و کاروانها در ایام اربعین با همکاری آستان قدس رضوی انجام می شود و نیازمند مشارکت‌های مردمی و تعامل و همکاری بین دستگاههای اجرائی و تلاش همگانی درشهرستان مرزی تایباد می باشد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در شهرستان جهت آمادگی در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، گفت: باید تا پایان مراسم اربعین، اعضای این ستاد در آمادگی کامل باشند.

درادامه جلسه مواردی درخصوص تامین داروئی، اسکان زائرین، تسهیل در جابجایی و انتقال زائرین و مسائل دیگر مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار