در نهمین دوره کاندیداهای هیات رئیسه؛

دفاع از حقوق دانش آموزان یکی از اصلی ترین اهداف من درآموزش و پرورش است

قزوین (پانا) - نگین کشاورز کار نماینده مجلس دانش آموزی در استان قزوین در نهمین دوره کاندیداهای هیات رئیسه با حضور وزیر آموزش وپرورش گفت:دفاع از حقوق دانش آموزان یکی از اصلی ترین اهداف من درآموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۶۳۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دفاع از حقوق دانش آموزان یکی از اصلی ترین اهداف من درآموزش و پرورش است

نگین کشاورز کار در آغازبیانات خود گفت: برگزاری این مجلس برای اهدافیست که دانش آموزان و مسئولین سعی به بهترشدن وضعیت آموزش و پرورش دارند .که در این مجال اندک قصد دارم درباره چند موضوع تصدیع اوقات شریفتان نموده و مضامین گسترده رو به صورت فشرده تقدیمتون کنم .

کشاورز گفت: یکی از موضوعاتی که میخواهم به آن اشاره کنم در خصوص چهار چوب نظام آموزش است ؛چرا اجازه و اختیار انتخاب معلم به دانش آموز داده نمی شود؟ یعنی دانش آموزان حق انتخاب معلم برای تدریس کتابهایشان را ندارند و این یکی از معضلات جامعه ی دانش آموزی است؛که این حق محفوظ نیست و این امر به صورت کاملا عادی در مدارس کشور های توسعه یافته و دانشگاه ها ی ایران در حال اجراست.

همچنین تصریح کرد: موضوع بعدی تبعیض دانش آموزیست.به این معنا که چرا باید فرزندان افراد توانمند و اغنیا و مسوولین بزرگوار در مدارسی با بهترین امکانات و تجهیزات فوق پیشرفته در حال تحصیل باشند ؟چرا باید تدریس کتابهایشان توسط معلمانی با سطح علمی فوق العاده باشد و درمدارس خاص و کلاس ها با جمعیت قلیل در حال تحصیل باشند. در حالی که بسیاری از مناطق محروم و شهرستانها کلاس ها ظرفیتشان 30تا35دانش آموز است ویا بعضا 40تا45دانش آموز و با کیفیت آموزشی بسیار ضعیف می باشد؟ که این تبعیض باعث تخریب روحیه ی دانش آموزان شده و نور امید به آینده را از آانها خواهد گرفت.

وی گفت: بدیهی است زیر بنای توسعه کشور نه نفت است ؛نه انرژی،نه سیمان، نه ساخت پل،سد،اتوبان،و نه تعداد احزاب و نشریات کتب و مجلات و.....به این نکته توجه کنید ؛توسعه قبل از هرچیزی یک فرهنگ است وتربیت نسل و نیروی انسانی کارآمد و در هم تنیدگی فرهنگ و تربیت موضوعی تجربه شده آشکارو انکار ناپذیر است .

کشاورز اظهار کرد: متاسفانه در آزمون های سراسری 19 نوع سهمیه داریم این تعداد زیاد از قبیل مربی گری؛اموزشی هئیت علمی ؛ مناطق ؛مناطق محروم مناطق غیر محروم و قس علی هذا. البته بعضی از آنها کمک به عدالت میکنه ولی عقلا وعملا اینطور نیست.لذا نتیجه آزمون های سراسری سازمان سنجش اشاعه بی سواد ی در جامعه است .

کشاورز طیق آمار بدست امده گفت :میانگین کل درسهای کنکور را اگر ملاک قرار بدهیم که ملاک نیست میانگین نتیجه اش منفی ده در صداست.بودجه ی آموزش و پرورش چقدره 36هزارمیلیارد تومان خرج مافیای کنکور چقدره 8هزارمیلیارد تومن جمعا 44هزار میلیارد تومن می شودکه هر سال خرج می کنیم نتیجه اش منفی ده درصد بفهمن؛ خب نفهمن می شود صفر ؛ صفر یعنی چی یعنی دانش آموز فیزیک نمی فهمد اما منفی ده درصدیعنی بد می فهمد.طی ده سال اخیرضریب منفی زدن در درس ریاضی و فیزیک 80برابر شده یعنی در کل 40درصد یا بیشتر داوطلبین منفی میزنند یعنی به قول یک کارشناس مشاورشما لیوان خالی رو بزاری سرجلسه کنکور از 300هزار نفر پیشی می گیره می توانددر یکی از دانشگاهای آزاد اطراف تهران بنشیند.

خانم کشاورز کار تاکید کرد : حتی یک موسسه هم پیدا نمی شود که برای ((توسعه ی توان فردی دانش آموز))اندک دغدغه ای داشته باشد ؛ آموزش و پرورش بچه هارا برای زندگی آماده نمی کند ،نسل دانش آموز ایرانی شدیدا در معرض فقر مهارتی و فقر قابلیتی قرار دارد.

وی گفت » انگاریک خطر مهلک و مسموم در فرهنگ وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که وقتی کسی دست به تنبیه شخصی میزند با ارجاع به مدرسه تهدید می شود یعنی از نظر مدیران ستادی انتقال از بخش اداری به مدارس نوعی تحقیر و کاهش منزلت به شمار می آید این وضعیت دقیقا در ده کشور برتر توسعه یافته انسانی معکوس است، یعنی معلمان خصوصا ابتدایی جایگاه و منزلت بالا تری دارند.

درآخر گفت: بنده انتقادی نمیکنم و در جایگاهی نیستم که بخواهم انتقاد کنم فقط اشاره کردم به مشکلاتی که برطرف کردن آن باعث بالا رفتن کیفیت آموزش و پرورش کشور ما می شود همه ی نمایندگان مجلس دانش آموزی حاضر در جلسه باعث افتخارمان هست که در کنار مسوولین برای بهتر شدن وضعیت آموزش و پرورش یکی از بنیادی ترین نهاد ها کشورمان تلاش کنیم.

همچنین خانم نگین کشاورز کار به عنوان هیئت کمیته اجرای تدوین و اصلاح آیین نامه داخلی مجلس دانش آموزی انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار