خرید کتاب‌های کمک درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است

خرم آباد ( پانا ) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در نشست تخصصی سرگروه های آموزشی ابتدایی استان در سالن کنفرانس گروههای آموزشی اداره کل گفت:خرید کتاب‌های کمک درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است.

کد مطلب: ۸۶۲۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
خرید کتاب‌های کمک درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است

سید عیسی سهرابی گفت : خرید کتاب‌های کمک درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است و معلمان در آموزش برنامه درسی مصوب ، بر فعالیت‌های بانشاطی همچون بازی و سرگرمی تمرکز کنند .

وی افزود: آزمون ها و کتب کمک درسی بعضا باعث ایجاد رقابت ناسالم در بین دانش آموزان ابتدایی می شود چرا که دانش آموز ابتدایی موفقیت خود را در شکست دیگران می پندارد و این موضوع موجب آسیبهایی در سنین بزرگسالی خواهد شد .

سهرابی بیان کرد : نقش گروههای آموزشی در ایجاد تغییرات مطلوب در نظام آموزشی حائز اهمیت است و با هماهنگ کردن فعالیت معلمان در راستای اهداف آموزش و پرورش می توان بر کیفیت و اثر بخشی برنامه درسی افزود و فاصله میان برنامه ریزی آموزشی و عملیاتی کردن آن را در مدارس کم کرد.

وی تصریح کرد : آشنایی سرگروه ها با خصوصیات و نیازهای روان شناختی و تربیتی دانش آموزان ، تسلط بر محتوای دروس ، برنامه ریزی آموزشی و روش های یاددهی و یادگیری از جمله عواملی هستند که مشارکت آنان را در برنامه ریزی درسی آموزش و پرورش ضروری می سازد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان افزود : سرگروه های آموزشی به منظور کیفیت بخشی به آموزش وپرورش ، ارزشیابی و نظارت بر اجرای دقیق برنامه های درسی ابتدا چالش ها را شناسایی و سپس به دنبال راهکارهای آن بوده و بر این اساس برنامه هارا تنظیم و دنبال می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار