معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

انتخابات شوراهای دانش آموزی اول آبان ماه در مدارس برگزار می شود

آغاز بازدید و ارزیابی فعالیت های پرورشی مدارس استان از ۲۹ مهرماه

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از آغاز بازدید و ارزیابی فعالیت های پرورشی و فرهنگی مدارس استان از 29 مهرماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۲۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی اول آبان ماه در مدارس برگزار می شود

طاهر علمی در جلسه شورای برنامه ریزی پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: سال گذشته کارگروه پرورشی استان از 26 مهرماه 96 تا اردیبهشت 97 از مدارس نواحی و مناطق استان بازدید کردند که امسال نیز برنامه بازدید و ارزیابی به شکل منظم و منسجم از 29 مهرماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته برنامه های قرآن، عترت و نماز مدارس در 29 شاخص، برنامه های فرهنگی و هنری در 53 شاخص، برنامه های تربیتی در 20 شاخص و برنامه های سازمان دانش آموزی در 15 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بازدید از فعالیت های پرورشی 837 مدرسه استان در سال تحصیلی گذشته

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: سال گذشته در بخش مدارس دولتی 189 مدرسه ابتدایی، 224 مدرسه مقطع اول متوسطه و 183 مدرسه متوسطه دوم و در بخش مدارس غیر دولتی 92 مدرسه ابتدایی، 86 مدرسه متوسطه اول و 49 مدرسه متوسطه دوم مورد بازدید و ارزبابی کارگروه معاونت پرورشی استان قرار گرفتند.

علمی اضافه کرد: علاوه بر مدارس، از سایر فضاهای پرورشی شامل 13 کانون فرهنگی و تربیتی، 34 دارالقرآن و 28 هسته مشاوره نیز بازدید داشتیم و امسال برنامه بازدید از 90 درصد مدارس استان البته با کیفیت بخشی به نحوه ارزیابی ادامه خواهد داشت.

تحقق شعار" دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری"

وی با بیان این که در جریان بازید، تمامی فعالیت های پرورشی مدارس مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، ادامه داد: اصلی ترین مشکل آموزش و پرورش در مدارسی است که متاسفانه نیروی متخصص پرورشی در آن جا به کار گرفته نمی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر حمایت و هدایت مدیران و معاونان پرورشی مدارس تاکید کرد و ادامه داد: هدف عمده از این بازدید ها اثربخشی و کیفیت بخشی برنامه های پرورشی است و قصد مطالبه گری و مچ گیری از مدیران مدارس و معاون پرورشی مدرسه را نداریم.

علمی افزود: در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی در اجرای برنماه های پرورشی ابتدا تذکر های لازم به مدیر مدرسه برای مرتفع کردن مشکلات موجود در حوزه پرورش داده میشود و در صورت عدم توجه، مجبور به برخورد جدی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: هدف تمامی فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس تحقق شعار " دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری" است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار