ارائه توانمندی دانش‌آموزان در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو

تهران (پانا) - فعالیت‌های دانش‌آموزی در عرصه فناوری نانو، محصولات تولید شده و طراحی و خلاقیت دانش‌آموزان در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو عرضه شده است.

کد مطلب: ۸۶۲۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ارائه توانمندی دانش‌آموزان در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو

پرویز پیکری: یازدهمین نماشگاه فناوری نانو از 21 مهر آغاز به کار کرده است و تا پایان امروز در سالن خیلج فارس مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان عموم علاقه‌مندان است. بخش دانش‌آموزی فناوری نانو امسال با طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در نمایشگاه حضور یافته است.

غرفه باشگاه نانو، بخش ترویج دانش‌آموزی ستاد نانو است که از 10 سال پیش راه‌اندازی شده است و امسال جشن دهمین سالگرد تاسیس این باشگاه همزمان با اختتامیه نمایشگاه فناوری نانو برگزار می‌شود.

غرفه دانش‌آموزی این نمایشگاه در سه بخش ارائه خدمات می‌دهد. در یک بخش این نماشگاه فعالیت‌های مختلف سال‌های گذشته باشگاه نانو از جمله المپیاد دانش‌آموزی نانو، شبکه آزمایشگاهی توانا، جشنواره دانش‌آموزی نانو، سایت نانو، مسابقه توانمند و ماهنامه زنگ نانو به نمایش گذاشته شده است.

در بخش دیگری از این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا آنها را هم با خدمات نانو و باشگاه آشنا کند و هم آموزش‌های لازم به آنها داده شود. در این چند روز کارگاه‌های آموزشی چون افزایش سطح در مقیاس نانو، خواص آبگریزی و حذف باکتری توسط نانوذرات برگزار شده است.

بخش دانش‌آموزی نمایشگاه فناوری نانو اما یک میز محصولات هم دارد که محصولاتی چون عایق صوت، پشم سنگ و موکت آبگریز و گن بارداری ضد امواج را که به دست دانش‌آموزان تولید شده، ارائه کرده است.

بخش دیگر غرفه دانش‌آموزی نماشگاه فناوری نانو به مرحله دوم جشنواره دانش‌آموزی نانو اختصاص دارد. از سراسر کشور طرح‌هایی به جشنواره ارسال شده و طرح‌های برتر بعد از داوری در این نمایشگاه ارائه شده است و قرار است بعد از داوری‌های نمایشگاه، طرح‌های برتر در اختتامیه تقدیر شوند. دانش‌آموزان هر روز در نمایشگاه حاضر می‌شوند و درباره طرح‌های خود به بازدیدکنندگان اطلاعات لازم را می‌دهند.

65 طرح به مرحله دوم جشنواره فناوری نانو راه پیدا کرده است که هر روز 20 تا 22 طرح در نمایشگاه ارائه می‌شود. بیشتر این طرح‌ها از استان‌های تهران، البرز، کرمان، آذربایجان شرقی و اصفهان است و صاحبان این طرح‌ها دانش‌آموزان متوسطه دوم هستند.

امسال اما بخش متفاوتی هم به نمایشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو با عنوان طراحی و کارسازه اضافه شده است. دانش‌آموزان از مقالاتی که داشته‌اند در قالب طراحی یا کارسازی، محصولی را تولید و در نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

آثار هنری در سه بخش عکاسی، نقاشی و داستان‌نویسی اما قالب کودکانه زیبایی به غرفه دانش‌آموزی در نمایشگاه داده است. در این بخش آثار برتر دانش‌آموزان نمایش داده شده و از برترین آنها در اختتامیه تقدیر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار