مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

راهبران آموزشی ماهیت مشاوره ای دارند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه راهبران آموزشی نواحی و مناطق استان گفت: راهبران آموزشی باید نقش خود را بعنوان یک مشاور و راهنما در کنار معلمان کلاس های چند پایه و جدید الاستخدام ایفا نمایند.

کد مطلب: ۸۶۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
راهبران آموزشی ماهیت مشاوره ای دارند

احمد ناصری در جلسه راهبران آموزشی نواحی و مناطق استان با بیان اینکه سند تحول بنیادین در برنامه های ششم و هفتم توسعه کشور باید بطور کامل عملیاتی شود، اظهار داشت: در سال دوم برنامه ششم توسعه 30 الی 35 درصد سند تحول بنیادین، عملیاتی شده است که این روند شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی با عنوان اینکه سند تحول بنیادین، شاخص اصلی برای تربیت یک انسان است، خاطر نشان ساخت: پشتیبانی و برنامه درسی ملی، فضا و تجهیزات فناوری، تربیت معلم و تامین منابع انسانی، ارزشیابی و پژوهشی، راهبری و مدیریت، تامین و تخصیص منابع مالی زیر نظام های 6 ساحت سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سیاست وزارت متبوع در خصوص مدرسه محوری ادامه داد: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین به سمت تحقق اهدافی در حرکت است که برای مدرسه در چشم انداز 1404 ترسیم شده است.

نیاز مالی و تامین نیروی انسانی جزو عواملی است که با مرتفع شدن آن ها می توان گفت مدارس به استقلال رسیده اند و می توانند نقش خود را در نظام تعلیم و تربیت برجسته نمایند.

ناصری از تدوین برنامه ویژه مدرسه خبر داد و تصریح کرد: با این برنامه مدیران می توانند در کنار دیگر برنامه های اموزشی روی یک برنامه خاص تربیتی نیز تمرکز داشته باشند.

وی خطاب به راهبران آموزشی از آنان خواست تا برای بروز کردن دانش خود با آخرین یافته های علمی مطالعه مستمر و مداوم داشته باشند و از تکنولوژی های آموزشی بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه راهبران آموزشی تکیه گاه و مشاور برای مدیران هستند، گفت: معاونان آموزشی مناطق و نواحی برای آسیب شناسی ارزیابی های بعمل آمده از مدارس باید نشست هایی را با راهبران آموزشی داشته باشند تا با رفه این آسیب ها روند فرایند آموزشی و تربیتی به خوبی ادامه داشته باشد.

ناصری همچنین ایجاد بستر لازم برای مبادله تجربیات در داخل و خارج استان برای راهبران اموزشی را خواستار شد.

وی در پایان از کسب رتبه اول آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی که از دستگاه های اجرایی استان بعمل آمده خبر داد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه 80 نفر سهمیه استان در خصوص راهبران آموزشی می باشد، که 79 نفر فعلا در استان مشغول به فعالیت می باشند.

کمال عالی زاده عنوان کرد: رسالت اصلی راهبران آموزشی بهبود مدیریت ، روانسازی امر نظارت، راهنمایی فعالیت آموزشی و پرورشی و ارتقا کیفیت آموزشی مدارس چند پایه روستایی و عشایری است.

وی افزود: برای انتخاب راهبران از معلمانی استفاده شده است که دارای مهارت های دانشی، نگرشی و ارتباطی بالا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار