دانشگاه ارومیه برای اولین بار در رتبه ۱۰۰۱ جهان قرار گرفت

ارومیه (پانا) : معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت : دانشگاه ارومیه برای اولین بار در رتبه ۱۰۰۱ جهان قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۶۰۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه ارومیه برای اولین بار در رتبه ۱۰۰۱ جهان قرار گرفت

مقصود سلیمانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در گزارش رتبه بندی ۲۰۱۹ تایمز که در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ نتایج آن منتشر گردید ، دانشگاه ارومیه توانست در رتبه ۱۰۰۱ قرار گیرد.

وی ادامه داد : دانشگاه ارومیه از لحاظ آموزشی رتبه ۷۰۹ ، از لحاظ پژوهشی رتبه ۹۱۸ ، از لحاظ استنادات علمی ۱۱۰۶ ، از لحاظ درآمدهای صنعتی حاصل از قراردادهای ارتباط با صنعت رتبه ۹۲۶ و از لحاظ وجهه بین المللی رتبه ۱۲۴۷ جهان را بدست آورده است.

وی افزود : دانشگاه ارومیه با کسب رتبه ۱۰۰۱ توانسته است در زمره ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد که در رتبه بندی بین المللی سایماگو در سال ۲۰۱۲ رتبه جهانی دانشگاه ارومیه ۲۲۱۹ اعلام شده بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه معیارها و شاخصهای رتبه بندی را ۵ معیار معرفی کرد و گفت : پایگاه بین المللی تایمز ۵ معیار کلی آموزش ( با وزن کلی ۳۰ درصد و متشکل از ۱ شاخص) ، پژوهش ( با وزن کلی ۳۰ درصد و متشکل از ۳ شاخص) ، استنادات علمی ( با وزن کلی ۳۰ درصد و متشکل از ۱ شاخص) ، وجهه بین المللی ( با وزن کلی ۷/۵ درصد و متشکل از ۳ شاخص) و درآمد صنعتی ( با وزن کلی ۲/۵ درصد و متشکل از ۱ شاخص) را برای رتبه بندی دانشگاهها استفاده می کند.

سلیمانی بیان کرد : در مجموع حدود ۱۴۱ دانشگاه از کشورهای اسلامی ، کشور ایران با ۲۹ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را در بین کشورهای اسلامی در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار