نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران : خودروهای اسقاطی رهاشده در شهر تهران جمع‌آوری شود

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواستار جمع‌آوری و انتقال خودرو های اسقاطی رهاشده به پارکینگ های عمومی از شهر شد.

کد مطلب: ۸۶۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران : خودروهای اسقاطی رهاشده در شهر تهران جمع‌آوری شود

سید حسن رسولی در تذکر پیش از دستور نود و دومین جلسه شورای شهر تهران به شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: گزارش‌های دریافتی از برخی شهروندان و بازدیدهای شخصی اینجانب از سطح شهر حاکی‌است؛ تعداد قابل توجهی از خودروهای فرسوده در حاشیه خیابان‌های اصلی و فرعی مناطق و نواحی شهر به صورت رها شده پارک شده‌اند.

وی ادامه داد: این اتوموبیل‌ها که از عمری بالای ٥٠ سال برخوردارند، با چهره‌ای خاک خورده و فوق‌العاده کثیف علاوه بر اشغال بخش قابل توجهی از سطوح شهری باعث ایجاد ترافیک و بی‌نظمی عبور و مرور شهری شده است و همچنین موجب نازیبایی چهره عمومی محلات را فراهم کرده و روان فردی و اجتماعی مردم را آزار می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: بر این اساس و وفق تبصره یک، بند دو ماده ٥٥ قانون شهرداری (سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله ماموران خود راسا اقدام کند.) از شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری تهران خواهان تدوین برنامه‌ای متناوب از حیث زمانی برای جمع‌آوری و انتقال این نوع خودروها به پارکینگ‌های عمومی و تعیین تکلیف نهایی موضوع با جلب همکاری پلیس راهور ناجا و مسئولان قضایی هستم.

رسولی تاکید کرد: متعاقبا پس از دریافت عملکرد مراجع مذکور گزارش کار را به محضر موکلان تقدیم خواهم کرد. از عموم شهروندان استدعا می‌کنم با مشارکت موثر خویش و اعلام موارد مشاهده شده است در محله خود به سامانه ١٣٧ و ١٨٨٨ شهرداری، حوزه مدیریت شهری پایتخت را در ارتقاء شاخص زیست‌پذیری شهر یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار