تهیه بسته‌های تغذیه مجاز برای دانش آموزان کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - جلسه ای پیرامون ساماندهی بوفه‌های مدارس با حضور مسئولین اداره کل آموزش و پرورش در دفتر معاون پرورشی و فرهنگی تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۶۰۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تهیه بسته‌های تغذیه مجاز برای دانش آموزان کرمانشاه

در این جلسه سید مجتبی موسوی اظهار کرد: ساماندهی بوفه‌های مدارس همواره از دغدغه های آموزش و پرورش بوده است و تا کنون ادارات مختلفی در این رابطه پا به میدان گذاشته اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش افزود:باید موقعیت و نیازمندی های مدارس را سنجید و با توجه به آن بسته های خوراکی مجاز را تهیه و در بین دانش آموزان توزیع کرد.

وی در ادامه گفت: پیگیری‌های کامل در راستای توزیع مواد خوراکی مجاز در مدارس سطح استان انجام شود و یا به طور متمرکز در یکی از اردوگاه های آموزش و پرورش کارگاهی جهت تهیه مواد خوراکی زیر نظر اداره سلامت و تندرستی دایر گردد.

در ادامه جلسه سید یحیی میرعباسی گفت:بوفه ها می تواند پتانسیل خوبی برای مدارس باشند که استفاده از این پتانسیل صرفا با اجرایی نمودن دستورالعمل ارسالی از سوی معاون محترم وزارت آموزش و پرورش و با همراهی تمامی اعضای کار گروه امکان پذیر است زیرا در راستای اجرایی نمودن این دستورالعمل در مدارس با چالش های احتمالی مواجه می شویم که در صورت همراهی تمامی اعضای کارگروه می شود بر تمامی این مشکلات فائق آمد.

وی ادامه داد: بی تردید تمامی سود و منفعت حاصل از این فعالیت به چرخه فعالیت های دانش آموزی باز خواهد گشت و صرفا در این راستا هزینه خواهد شد.

در این جلسه جهانگیر صفری معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گفت:باید بخشی نگری را در این مجموعه کنار گذاشت و با تمام توان و بدون هیچ چشم داشتی صرفا به دنبال توزیع مواد خوراکی سالم در بین دانش آموزان بود که این امر با عقد تفاهم نامه بین ادارات ذیربط و بکارگیری نیروی های متخصص محقق خواهد شد.

در ادامه سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد:می بایستی مواد خوراکی معرفی شده از سوی شرکت های توزیع مورد تایید معاونت غذا و دارو قرار گیرد و طی نامه ای لیست مواد خوراکی مجاز به آموزش و پرورش اعلام شود.هم چنین نظارت بر روند فعالیت بوفه ها از سوی کارشناسان آموزش و پرورش انجام شود.

وی اظهار داشت: تمهیداتی ایجاد شود که بتوان به دانش آموزان مناطق محروم جهت تهیه مواد خوراکی مجاز در مدارس کمک کرد.

در ادامه ی جلسه سایر کارشناسان نیز به تبادل نظر پرداختند و در نهایت مصوب شد جلسات کارگروه با حضور تمامی اعضا به طور مستمر تا حصول نتیجه برگزار گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار