مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در کارگاه آموزشی معلمین جدید الورود:

توسعه فرهنگ مشارکت ، گفتگو و جامعه پذیری از کلاس درس آغاز می شود

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در کارگاه آموزشی معلمین جدید الورود شهرستان های استان تهران گفت: توسعه فرهنگ مشارکت ، گفتگو و جامعه پذیری از کلاس درس آغاز می شود.

کد مطلب: ۸۵۹۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فرهنگ مشارکت ، گفتگو و جامعه پذیری از کلاس درس آغاز می شود

کارگاه توجیهی و آموزشی معلمان جدید الورود اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران وشورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ،به همت معاونت پژوهش، برنامه ریزی ریزی و آموزش نیروی انسانی در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ضمن عرض تبریک و خیرمقدم به کلیه عزیزانی که به تازگی به جمع خانواده بزرگ فرهنگیان شهرستان های استان تهران اضافه شده اند، گفت: تحول و توسعه در هر جامعه ای از آموزش و پرورش آن جامعه آغاز می شود.

وی با توجه به اهمیت توجه به تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان ، اظهار داشت: امروزه آموزش و پرورش باید از محفوظات محوری به سمت مهارت آموزی حرکت کند تا بتواند شهروندانی توسعه یافته و خلاق را تربیت کند.

فولادوند، آموزش مهارت های زندگی، نقدپذیری، توسعه فرهنگ مشارکت، گفتگو و جامعه پذیری را از جمله مواردی دانست که باید در کلاس درس برای دانش آموزان مشق شود و تاکید کرد: تعامل و مشارکت را باید از همان کلاس درس به دانش آموزان آموخت و آنها را به جای فرد محوری در مسیر حرکت به سوی کار گروهی قرار داد.

این مقام مسئول، در بخش دیگری از سخنان خود توجه به ایجاد نشاط و طراوت در دانش آموزان راضروری دانست و افزود: در یک فضای با نشاط و پر تحرک است که می توان استعداد و توانایی های دانش آموزان را کشف و در مسیری خلاق و پویا هدایت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نقش معلم در برقراری ارتباط موثر و ماندگار با دانش آموزان را بی بدیل دانست و تصریح کرد: یک معلم خوب با مطالعه رفتارهای دانش آموزان و توجه به کاستی ها و نیازهای آنان نقش بهترین مشاور را می تواند برای آنان ایفا نماید.

فولادوند، با تاکید بر اینکه جلب اعتماد دانش آموزان توسط معلم در کلاس درس ، سبب حل بسیاری از مشکلات و بی قراری های دانش آموزان می گردد، خاطرنشان کرد: معلم می تواند با ایجاد امنیت و آرامش در دانش آموزان و هدایت درست آنان از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی که در کمین دانش آموزان است پیشگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار