صبح فردا برگزار می‌شود: جلسه هماهنگی CFT با حضور ظریف و علوی در بهارستان

تهران (پانا) - جلسه هماهنگی برای تصویب کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم صبح فردا در صحن علنی مجلس شواری اسلامی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۹۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
صبح فردا برگزار می‌شود: جلسه هماهنگی CFT با حضور ظریف و علوی در بهارستان

صبح فردا (یکشنبه) صحن سبز مجلس شورای اسلامی از ساعت 6 تا 8 (پیش از آغاز جلسه علنی) میزبان جمعی از مسئولان و صاحب‌نظران موافق و مخالف در حوزه FATF به ویژه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم خواهد بود.

بنا بر اعلام مجلس، از جمع وزرای دولت دوازدهم در این نشست سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه (در صورت بازگشت از نیویورک) حضور پیدا خواهند کرد و سید رحمت‌الله کرمی به عنوان سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی به جای وزیر در این نشست حاضر خواهد بود.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، کاظم جلالی، رئیس فراکسیون مستقلین به عنوان دو حامی اصلی تصویب لوایح چهارگانه در ارتباط با FATF و حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون ولائی (اصولگرایان) به عنوان بزرگترین منتقد و مخالف این لوایح در این نشست حضور پیدا خواهند کرد.

نقطه عطف این نشست حضور طیف گسترده‌ای از کارشناسان و متخصصان حوزه روابط بین‌الملل و اقتصاد فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی آنان در این نشست است.

حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها در این نشست تا لحظه تنظیم این گزارش در هاله‌ای از ابهام قراردارد.

بعد از پایان این نشست، کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT که در کنار لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو از اصلی‌ترین توصیه‌های 41 گانه FATF به جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

باتوجه به مخالفت‌های فراوان و هماهنگ ائمه جماعات سراسر کشور در روز گذشته با این کنوانسیون، به نظر می‌رسد نشست فردا سرنوشت خواسته دولت برای الحاق به این کنوانسیون‌های بین‌المللی را مشخص خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار