اجرای طرح روز جهانی «یک روز پیاده از خانه تا مدرسه» در شیراز

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی فارس هدف ازبرگزاری طرح «یک روز پیاده از خانه تا مدرسه» را ایجاد فرهنگ پیاده روی، عدم استفاده از وسیله نقلیه و آگاهی از فواید پیاده روی در دانش آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۸۵۹۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح روز جهانی «یک روز پیاده از خانه تا مدرسه» در شیراز

محسن کلاری صبح امروز در حاشیه این پیاده روی افزود: با توجه به اینکه یکی از رسالتهای سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است این طرح با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز و با هدف رعایت قوانین راهنمایی و رانندکی توسط افراد پیاده و همچنین توسعه و ترویج حقوق شهروندی در امور حمل و نقل اجرا می شود.

وی تصریح کرد: این برنامه علاوه بر آموزش حقوق شهروندی و تربیت اجتماعی ، به دنبال ایجاد تحرک و پویایی در بین دانش آموزان است که در کنار آن نیز می تواند حس اعتماد به نفس را در دانش آموزان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان باید از سنین پایین مسائل مربوط به حقوق شهروندی را بیاموزند و پیاده روی و حضور در خیابان همراه با یادگیری رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از مسائلی است که این طرح دنبال می کند.

روز جهانی پیاداه تا مدرسه هرساله در هفتم اکتبر، برگزار می شود و میلیون ها دانش آموز به همراه والدین و اولیای مدرسه در۴۲ کشوردنیا مناسبت « پیاده روی از خانه تا مدرسه» را جشن می گیرند.

این طرح در شیراز با همکاری آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی فارس و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری، اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار