معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان در جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی:

آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در اولویت قرار دارد

زنجان(پانا)-در صدد هستیم از ظرفیت دستگاه های اجرایی در توسعه سوادآموزی بهره ببریم و در این زمینه نیازمند برگزاری دوره توجیهی مجازی برای آموزش دهندگان هستیم.

کد مطلب: ۸۵۹۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در اولویت قرار دارد

هادی احمدنیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در جالسه بهبود کیفیت سواد آموزی گفت: آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در اولویت قرار دارد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم تا پوشش این نوع افراد بیش از پیش ادامه یابد.

وی افزود: در راستای اجرای بهتر برنامه های سواد آموزی طرح پژوهشی ویژه ای برای اولین بار به وزارت ارسال شده است که در برگیرنده تمامی نیازهای مرتبط با آموزش در این حوزه می باشد.

احمدنیا تشکیل کارگروه های نظارت، آموزش و پشتیبانی افراد و ادغام جلسات بهبود کیفیت و ستاد امتحانات را از جمله ضروریات بخش سواد آموزی خواند و اظهار داشت: اکتفا کردن به نتایج سامانه در خصوص پوشش تحصیلی فراگیران کافی نیست و نیاز به بررسی های میدانی در این خصوص داریم تا فرایند ثبت در بهترین شکل انجام گیرد.

معاون سوادآموزی، آموزش با تبلت را از دیگر برنامه های این معاونت در بخش آموزش برشمرد و افزود: تقویت مشارکت همه جانبه در راه اندازی مراکز یادگیری و نظارت مستمر بر فعالیت ها مورد تاکید ماست و در این راستا طرح «خواندن با خانواده» هم باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اساسنامه جدید وزارت در مورد نظارت بر فرایندهای مهم سوادآموزی همچون ثبت نام و جذب و آموزش گفت: در صدد هستیم از ظرفیت دستگاه های اجرایی در توسعه سوادآموزی بهره ببریم و در این زمینه نیازمند برگزاری دوره توجیهی مجازی برای آموزش دهندگان هستیم که در این خصوص مکاتبات لازم با مناطق صورت گرفته است.

احمدنیا نتیجه بخش بودن فعالیت ها را منوط به ارتقا کیفیت آموزش دانست و افزود: نامه اخیر وزیر آموزش و پرورش در زمینه سیاستهای کلی سوادآموزی و ایجاد وحدت رویه و شتاب بخشی به امور در این راستا است و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار