نمایش فیلم «یاغی دشت» در مدرسه خوانش

تهران (پانا)- –فیلم «یاغی دشت» درباره زندکی جی دی سالینجر نویسنده رمان «ناتور دشت» با حضور کیهان بهمنی در باشگاه فیلم مدرسه خوانش نقد و بررسی می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۹۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایش فیلم «یاغی دشت» در مدرسه خوانش

کارگردان فیلم دنی استرانگ است. فیلمنامه آن را کنت اسلاونسکی و دنی استرانگ نوشته‌اند و بازیگرانی چون کوین اسپیسی، زویی دویچ، نیکولاس هولت، لوسی بوینتون، ویکتور گاربر، هوپ دیویس و سارا پالسون در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

جروم دیوید سَلینجر نویسندهٔ معاصر آمریکایی بود. رمانهای پرطرفدار وی، مانند ناتور دشت در نقد جامعهٔ مدرن غرب و خصوصاً آمریکا نوشته شده‌اند. اطلاعات اندکی دربارهٔ زندگی سالینجر منتشر شده‌است، و او، با توجه به شخصیت گوشه‌گیر خود، همواره تلاش می‌کرد دیگران را به حریم زندگی‌اش راه ندهد. اما بالاخره در سال ۲۰۱۷ فیلمی به نام یاغی دشت درباره زندگی وی ساخته شد.

یاغی دشت یک فیلم زندگینامه‌ای به کارگردانی و نویسندگی دنی استرانگ است. این فیلم بر اساس کتاب: «جی. دی. سالینجر: یک زندگی» نوشته کنت اسلاونسکی ساخته شده‌است که دربارهٔ زندگی سالینجر در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن است. از بازیگران این فیلم می‌توان به نیکلاس هولت اشاره کرد.

ناتور دشت، نخستین کتاب سالینجر، در مدت کمی شهرت و محبوبیت فراوانی برای او به همراه آورد و بنگاه انتشاراتی راندوم هاوس در سال ۱۹۹۹ آن را به‌عنوان شصت‌وچهارمین رمان برتر سده بیستم معرفی کرد.

جنبهٔ مهم زندگی سالینجر، مبهم‌بودن او برای منتقدان و هواداران اوست. به بیان بهتر، نوعی دور از دسترس بودن است. به همین دلیل، اطلاعات زیادی درمورد زندگی روزمره و عادی او موجود نیست.سالینجر در ۲۷ ژانویهٔ ۲۰۱۰ و به مرگ طبیعی در محل زندگی خود در شهر کوچک کورنیش در نیوهمپشایر درگذشت.

جلسه نمایش و نقد فیلم امروز جمعه 13 مهر با حضور کیهان بهمنی در مدرسه خوانش به آدرس خیابان طالقانی، خیابان بهار شمالی، روبروی بیمارستان امام سجاد، کوچه بهشت، پلاک ۱۱ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار