فعالیت اورژانس شبانه روزی دندانپزشکی در بیمارستان قلب فرشچیان همدان

همدان (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس دندانپزشکی به صورت شبانه روزی در بیمارستان قلب فرشچیان راه اندازی شده است از راه اندازی نخستین بیمارستان دندانپزشکی در بیمارستان شهید آیت الله بهاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت اورژانس شبانه روزی دندانپزشکی در بیمارستان قلب فرشچیان همدان

محمدرضا عبادیان در جمع خبرنگاران گفت: در همدان مرکزی برای خدمات شبانه‌روزی دندانپزشکی نداشتیم که از حدود یک ماه گذشته در بیمارستان قلب فرشچیان همدان اورژانس‌های دندانی را پوشش می‌دهیم.

وی گفت: همدان در غرب کشور برای صدور مجوز برای شرکت‌های مراقبت‌های پرستاری در منزل پیشگام است.

عبادیان ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های استان، افزون بر 30 پزشک متخصص مشغول به فعالیت هستند و پزشکان در طرح مقیمی در بیمارستان‌ها اقامت دارند به طوری که در حال حاضر 30 متخصص در کبودراهنگ و بیش از 40 پزشک متخصص در نهاوند به شهروندان خدمات دهی می‌کنند.

وی گفت: بیمارستان بزرگ اکباتان همدان 70 درصد پیشرفت دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه طب‌سنتی است، اظهار کرد: افراد علاقمند به این حرفه می‌توانند در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل در این رشته شوند.

عبادیان ادامه داد: حدود 80 آزمایشگاه در بیمارستان‌های دولتی و 40 آزمایشگاه در بیمارستان‌های خصوصی راه‌اندازی و به‌روزرسانی شده است.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در برخورد با مراکز درمانی غیرقانونی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 50 مرکز درمانی که به صورت غیرقانونی فعالیت‌ می‌کردند پلمب شد.

وی گفت: مرکز جامع سرطان در حال ساخت و تکمیل است و تا پایان سال شتاب‌دهنده‌ها در این مرکز نصب خواهد شد.

مطالبات از بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها از جمله مواردی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان به آن اشاره و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر شرکت‌های دارویی به صورت نقدی دارو می‌فروشند و ما هم به دلیل مطالباتی که بیش از 250 میلیارد تومان است با مشکل نقدینگی مواجه هستیم.

عبادیان به سکته‌های حاد قلبی و مغزی اشاره و بیان کرد: شهروندان در صورت دیدن احساس ضعف و بی‌حالی، اختلال در تکلم، سردرد شدید، از دست رفتن بخشی از بینایی و یا دردهای شدید در قفسه سینه بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی در ادامه از فعالیت مرکز لارو درمانی در کلینیک ویژه مهدیه در خیابان خضریان خبر داد و افزود:‌ این مرکز زیر نظر دانشکده بهداشت و دانشکده علوم پزشکی با کادری از متخصصان به بیماران دیابتی که زخم‌های مزمن دارند خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: درحال حاضر درمانگاه تخصصی طب سنتی سلامتکده بدیع الحکما در یک عمارت باستانی متعلق به یک پزشک طب ایرانی با 8 متخصص طب سنتی در بلوار شهید مصیب مجیدی( اول جاده دره مرادبیگ) صبح‌ها آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

وی همچنین از فعالیت 57 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت خبر داد و گفت: ‌15 درصد محلات استان در طرح محلات سلامت محور که همان واگذاری سلامت با مشارکت مردم است زیرپوشش قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار