معرفی 86 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف کاشان به مراجع قضایی

کاشان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از معرفی 86 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی طی شش ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۸۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
معرفی 86 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف کاشان به مراجع قضایی

به گزارش پانا کاشان، سید علیرضا مروجی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت 10 هزار و 989 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در نقاط مختلف این شهرستان تحت پوشش قرار گرفت. که انجام 32 هزار و 967 مورد بازرسی از وضعیت بهداشتی منجر به صدور 1257 اخطار بهداشتی جهت مراکز متخلف شد.

وی با اشاره به نظارت بر هشت استخر شنای تحت پوشش افزود: با انجام 106 مورد بازدید، 455 کلرسنجی و 366 نمونه برداری میکروبی انجام شد که پیگیری نقص بهداشتی به صورت حضوری و انجام مکاتبات به صدور اخطار در این مدت منجر شد.

وی گفت: انجام 867 نمونه برداری میکروبی، 144 نمونه برداری شیمیائی و 31 هزار و 607 مورد کلرسنجی، از برنامه های اجرای برنامه های کنترل کیفی شبکه آبرسانی شهری و روستائی در نیمه اول امسال بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: انجام 6344 مورد سنجش با استفاده از وسایل سنجش پرتال محیط ، ابزار ، وسایل و مواد غذایی، 817 نمونه برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی، صدور 5192 کارت معاینه پزشکی جهت شاغلین در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بازدید از 44 مراکز کار بااشعه و انجام دوزیمتری از دستگاه ها و ... را از دیگر فعالیت های واحد بهداشت محیط این دانشگاه بوده است.

مروجی افزود: در کلیه ساعات شبانه روز 460 شکایت بهداشتی به سامانه 190 اعلام شده است و همشهریان محترم هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی اعلام کنند.

به گزارش پانا، 26 سپتامبر مصادف با چهارم مهر ماه روز جهانی بهداشت محیط نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار