معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش و موزه صدای تبریز

رسوخ در ساختارهای فرهنگی ملل از طریق موسیقی

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لزوم انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و موزه صدای تبریز برای آشنایی دانش آموزان با تاریخچه موسیقی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۵۸۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش و موزه صدای تبریز

طاهر علمی در جریان بادید از موزه صدای تبریز با یادآوری این که در دستگاه تعلیم و تربیت دو بعد آموزش و پرورش باید در کنار هم رشد کنند، اظهار کرد: آذربایجان، گنجینه ای غنی از تاریخ است و موزه ها و اماکن تاریخی می تواند نقطه عملی درس تاریخ برای دانش آموزا ن باشد.

وی بر توجه و اهمیت معلمان درس تاریخ به موزه ها تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش رسانه بزرگی در جامعه است چون هر دانش آموزی که مطلب جدید را می آموزد به خانواده خود نیز منتقل می کند و این ظرفیت بزرگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه بر انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و موزه صدای تبریز تاکید کرد و ادامه داد: ارایه تخفیفات ویژه برای معلمان و دانش آموزان برای بادید از این مجموعه قطعا سبب شناخت بهتر و بیشتر موزه صدای تبریز در استان می شود و حتی الگویی برای سایر استان ها نیز خواهد بود.

علمی ادامه داد: در متون اسلامی، مو سیقی ای که انسان را از اخلاق دور کند حرام است ولی موسیقی اسلامی برگرفته از طبیعت است واین مجموعه غنی که زحمات زیادی برای گردآوری آن فراهم شده است ظرفیت بزرگی برای شهر تبریز است و کلاس اخلاق، هنر و ادبی است، لذا نهایت همکاری را با این مجموعه خواهیم داشت تا مدارس تبریز این مکان را بهتر و بیشتر بشناسند.

صدا جامع تر از موسیقی است

حسین ساجدی نیز در ادامه با اشاره به مشکلات موزه ها به خصوص مشکلاتی مالی اظهار کرد: برای نگه داشت این مجموعه ارزشمند که سه دهه برای گردآوری اشیای مرتبط زحمت کشیده ام نیازمند همکاری ارگان ها به خصوص آموزش و پرورش هستم.

این مجموعه دار و نوازنده تار ایرانی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تغییر نحوه رفتار و گفتار و روابط اجتماعی نسل نوجوان و جوان گفت: وقتی ما به موسیقی های اصیل خود توجه نکنیم در آن صورت موسیقی های غرب به جامعه تزریق می شود.

این پژوهشگر و موسیقیدان به آثار موسیقی های مخرب اشاره و تصریح کرد: کشورهای سازنده، این نوع موسیقی ها را خودشان استفاده نمی کنند بلکه برای کشورهای در حال توسعه می سازند تا خلق و خوی نسل جوان را از طریق موسیقی که زبان مشترک جهان است، تغییر دهند.

ساجدی افزود: این موزه بسیار غنی تر از موزه موسیقی است که در شهرهایی همچون اصفهان دایر است به همین دلیل است که نام آن را موزه صدا گذاشته ام چون صدا جامعت از موسیقی است.

در موزه صدای تبریز بیش از ۳۰۰ قلم اشیای مرتبط با صدا که طی سه دهه از سوی حسین ساجدی پژوهشگر، مولف و موسیقیدان جمع آوری شده به نمایش گذاشته شده است.

خانه تاریخی امیر پرویز واقع در خیابان تربیت به همت معاونت میراث فرهنگی استان امسال، مرمت و بازسازی شده و به عنوان موزه صدا مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار