معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان:

شغل معلمی نیاز به دانش عمیق و عشق و علاقه دارد

یزد (پانا) - صبح امروز آئین استقبال از نو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان با حضور جمعی از مسئولان در سالن آمفی تئاتر پردیس شهیدان پاک نژاد برگزار شد

کد مطلب: ۸۵۸۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شغل معلمی نیاز به دانش عمیق و عشق و علاقه دارد

معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش با حضور در مراسم استقبال از نو معلمان دانشگاه فرهنگیان، ضمن تبریک به "بهترین انسانهای روی زمین" اظهار داشت: اولین رکن حرفه ای شدن در هر شغلی علاقمندی به آن شغل است. وی ادامه داد: مهمترین و موثرترین دلیل انتخاب شغل معلمی توسط دانشجو معلمان، علاقمندی به شغل معلمی است.

علیرضا مصباح فر افزود: مطالعه زندگی معلمان بزرگ و معلمانی که از روی عشق شغل معلمی را انتخاب کرده اند، می تواند الگویی برای ادامه این مسیر باشد.

وی بیان داشت: از مهمترین ویژگیهای معلم حرفه ای، مطالعه است. او تاکید کرد: معلمی نیاز به دانش عمیق دارد و مطالعه باید جز لاینفک کارهای روزانه یک دانشجو معلم و معلم باشد.

علیرضا مصباح فر حفظ سلامت جسمی و روحی را از ویژگی دوم معلم حرفه ای برشمرد و گفت: با پرداختن به ورزش، رعایت تغذیه مناسب و دوری از رفتارهای پرخطر باید سلامت جسمی را حفظ کرد.

معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: با شادابی و نشاط، پرهیز از ناامیدی، دوری از اشخاصی که موجب اضطرب و ناامیدی و افسردگی می شوند، و دوری از تمام رفتارهایی که باعث به خطر انداختن سلامت روحی می شوند به حفظ سلامت روحی خود بپردازید. او افزود: در اینصورت می توانیم امیدوار باشیم که رسالت حفظ سلامت کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را دنبال کنیم.

وی بیان داشت: سومین ویژگی معلم حرفه ای این است که با دانش تخصصی حوزه معلمی به ویژه آشنایی با علوم فن آوری و تکنولوژی، به روز و حرفه ای باشد.

علیرضا مصباح فر تاکید کرد: زیر بنای این سه ویژگی بر پایه تعهد می باشد. او ادامه داد: هر انسانی یک وظیفه ای را دنبال می کند، شخصی که نقش معلمی را گرفت باید فضائلی را کسب کرده و این فضائل را به سایرین انتقال دهد و دراینصورت بهترین انسانهای روی زمین، معلمین هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار