با هدف تبیین راهکارها و استراتژی تغذیه ای بررسی شاخص های تغذیه ایی انجام شد

نیشابور (پانا )- کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در راستای بررسی شاخص ها و مشکلات واحد بهبود تغذیه، اوّلین جلسه تخصّصی این واحد در سال 97 با حضور معاون بهداشت، تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۵۷۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
با هدف تبیین راهکارها و استراتژی تغذیه ای بررسی شاخص های تغذیه ایی انجام شد

-لیلا شورورزی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه بررّسی و تجزیه و تحلیل شاخص های تغذیه ایی، اولویت بندی مشکلات و تعیین سیاست های آموزشی و اجرایی و راهبردی واحد است.

او بیان کرد: تدوین طرح مداخلاتی در راستای بهبود برخی از شاخص ها، استفاده از روابط برون بخشی با سایر ادارات و سازمان ها در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و بهداشتی، جلب مشارکت ادارات آموزش و پرورش و بهزیستی با هدف ارائه آموزش از سطح مهدکودک ها و مدارس به خصوص در پایه اول و دوم ابتدایی( مانند نمایش انیمیشن، اجرای نمایش، فیلم و....) از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

شورورزی در پایان با یادآوری توصیه های معاون بهداشت در خصوص صرفه جویی و حذف هزینه های اضافی و با تاکید بر اهمیّت سبک زندگی سالم تغذیه ای در کاهش بیماری های مختلف، به ویژه بیماری های غیر واگیر گفت: با توجه به اینکه مشکلات بهداشتی تغذیه ای در هر منطقه متفاوت می باشد، برخی از شاخص ها به تفکیک بخش تهیه و در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جهت حسّاس سازی بیشتر ارائه می گردد.

خانم شورورزی در پایان به کلیه شهروندان توصیه کرد: شهروندان می توانند با حضور در مراکز و پایگاه های خدمات جامع سلامت در شهرها و خانه های بهداشت در روستاها و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، از توصیه های تغذیه ای کارشناسان و کارکنان بهداشتی دانشکده، بهره مند گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار