سردیس شهیدان خرازی و غازی رونمایی می شود

اصفهان(پانا)-سردیس شهیدان حسین خرازی و حسن غازی در آیینی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز سه شنبه سوم مهر ماه در گلستان شهدای شهر اصفهان رونمایی می شود.

کد مطلب: ۸۵۶۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سردیس شهیدان خرازی و غازی رونمایی می شود

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، مدیرعامل این سازمان گفت: سردیس سردار جانباز شهید حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) در 1.5 برابر اندازه طبیعی از جنس فایبرگلاس ساخته شده است .

حسن موذنی اضافه کرد: این سردیس اثر استاد جعفر نجیبی هنرمند ممتاز مجسمه‌سازی و عضو انجمن مجسمه سازان ایران است که آثار شاخصی را در کارنامه کاری خود دارد.

وی تصریح کرد: این سردیس در نزدیکی منزل مادری این شهید بزرگوار نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان درباره سردیس دیگری که در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود نیز بیان کرد: سردیس شهید حسن غازی فرمانده گروه توپخانه 15 خرداد با همکاری فرماندهان دوران دفاع مقدس، توپخانه 15 خرداد و بخش خصوصی و در ابعاد 1.5 برابر اندازه طبیعی و از جنس برنز توسط احسان حاج آقامعمار ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سردیس نیز در نزدیکی منزل این شهید والامقام نصب خواهد شد.

موذنی با اشاره به اینکه تاکنون سردیس های بسیاری از مشاهیر و بزرگان ملی و مذهبی کشور در اصفهان ساخته شده است تاکید کرد: امید است با لطف خداوند بتوانیم در قالب پروژه های آتی سازمان زیباسازی، سردیس دیگر مفاخر، شخصیت های برجسته و شهدای را نیز ساخته و یاد و خاطره آن ها را برای نسل های آینده شهرمان زنده نگه داریم.

مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهدا، عطرافشانی قبور مطهر و رونمایی از سردیس شهید حسن غازی و شهید حاج حسین خرازی، روز سه شنبه سوم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در جوار قبور شهدای گمنام گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

این سردیس ها پس از رونمایی در گلستان شهدای اصفهان به محله قدیمی سکونت این شهیدان منتقل و در آنجا نصب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار