طنین زنگ بازگشایی مدارس در هرمزگان:

358 هزار دانش آموز هرمزگانی سال جدید تحصیلی را آغاز کردند

هرمزگان(پانا) - زنگ بازگشایی مدارس در هرمزگان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار هرمزگان در مدرسه جدید التاسیس شهید ناصری ناحیه دو بندرعباس نواخته شد و 358 هزار دانش آموز هرمزگانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

کد مطلب: ۸۵۶۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
358 هزار دانش آموز هرمزگانی سال جدید تحصیلی  را  آغاز کردند

به گزارش پانا هرمزگان، استاندار هرمزگان در این آیین که علاوه بر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مردم بندرعباس و جمعی از مسئولان اجرایی نیز حضور داشتند

با بیان اینکه آموزش و پرورش محور توسعه و دارای اهمیت بنیادین است، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش هرمزگان برای شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس مجموعه برنامه ها و تدابیر ویژه ای را در دستورکار داشت که خوشبختانه در سایه همت جمعی شاهد فراهم شدن شرایط رضایت بخش برای آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر استان هستیم.

فریدون همتی افزود: قطعا این سطح از آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید می تواند نوید بخش فردای روشن برای دانش آموزان عزیز در سراسر استان باشد.

وی تصریح کرد: امروز همزمان با شروع سال جدید تحصیلی شاهد افتتاح مدرسه 18 کلاسه شهید ناصری در شهرک پیامبر اعظم (ص) هستیم که نقش بسیار مهمی در توسعه فضاهای آموزشی و رفع مشکلات مردم منطقه دارد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طرح احداث یک شهرک آموزشی به عنوان یک طرح همه جانبه برای توسعه زیرساخت های آموزشی در شهرک پیامبر اعظم (ص) دنبال می‌شود، یادآور شد: این طرح می ‌تواند بخش بزرگی از مشکلات فضاهای آموزشی در این منطقه که تراکم جمعیت بالایی دارد را بر طرف نماید.

همتی همچنین با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش هرمزگان در سال های اخیر گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش هرمزگان در یک سال اخیر با اجرای مطلوب برنامه‌های ملی و همچنین مصوبات شورای آموزش و پرورش استان، دستاوردهای درخشانی را در همه حوزه‌ها داشته است که از اهم آن می توان به کسب دو رتبه تک رقمی در کنکور سراسری در رشته ریاضی اشاره کرد که برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان رقم خورد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: این موفقیت ثابت کرد که با وجود همه مشکلات می توان بهترین دستاوردها را برای استان ایجاد کرد که البته باید مداوم و مستمر باشد.

وی تاکید کرد: این موفقیت‌ها بدون تردید حاصل یک تلاش جمعی در سایه مشارکت و حمایت اولیای عزیز، همت شبانه روزی دانش آموزان، مجاهدت معلمان و مدیران در مدارس و راهبری شایسته تقدیر مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار هرمزگان همچنین با قدردانی از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در این آیین افتتاح خاطرنشان کرد: این فضای بزرگ 18 کلاسه آموزشی که با تلاش شبانه روزی همزمان با اول مهرماه افتتاح شده است، نشان از اراده جدی استان برای رفع مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش دارد که با جدیت دنبال می شود.

همتی با تبریک مجدد ماه مهر به دانش آموزان، معلمان، مدیران و اولیا و مربیان، اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان هرمزگانی سال تحصیلی جدید را در فضای پر از نشاط و امید آغاز و با تلاش خود در سنگر مدرسه برای استان خود افتخار آفرین باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این آیین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هرمزگان با بهره گیری از همه ظرفیت ها به استقبال ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس آمده است و دانش آموزان در سراسر استان سال تحصیلی جدید را بدون دغدغه و در فضایی سرشار از شور و نشاط از امروز آغاز کردند.

دانش هاشمی پور افزود: سال تحصیلی جدید در هرمزگان با حدود 358 هزار دانش آموز در 3 هزار و 537 مدرسه با 13 هزار و 739 معلم و مربی آغاز شده است که برابر برنامه ریزی های انجام شده هیچ کلاس درسی در اول مهر بدون معلم نیست.

این مسئول با اشاره به ضرورت تحول و نوگرایی و ضرورت توجه به نشاط و شادابی دانش‌آموزان در مدارس، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با رویکرد تحولگرای آموزش و پرورش شاهد پویایی و موفقیت این نهاد مهم در استان هستیم که بدون تردید حاصل یک کار جمعی و تلاش تیمی است.

افتتاح آموزشگاه 18 کلاسه شهید ناصری در مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از همه حمایت ها و همراهی ها با مجموعه آموزش و پرورش استان بالاخص تدابیر راهگشای استاندار هرمزگان و رییس شورای آموزش و پرورش استان، نمایندگان مجلس، مجموعه ی مدیران و معتمدین و خیرین نوع دوست قدردانی کرد و گفت: تلاش شبانه روزی مجموعه راه و شهرسازی استان در احداث این فضای بزرگ آموزشی نیز شایسته تقدیر است که امیدواریم در سایه چنین حمایت‌هایی شاهد رشد و توسعه همه جانبه آموزش و پرورش هرمزگان باشیم.

هاشمی پور خاطر نشان کرد: مدرسه 18 کلاسه شهید ناصری در سایت 80 هکتاری پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال به همت اداره کل راه و شهرسازی و نوسازی مدارس در بخش تجهیزات، احداث و به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار