استقبال از نوآموزان دبستان علاقبندیان همدان با اهدای گل

همدان (پانا) - مراسم استقبال از مهر دیروز با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و مسؤولان شهرداری همدان در دبستان دخترانه علاقبندیان برگزار و زنگ شکوفه ها با حال و هوای عاشورایی نواخته شد.

کد مطلب: ۸۵۶۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
استقبال از نوآموزان دبستان علاقبندیان همدان  با اهدای گل

در این مراسم که با حضور دانش‌آموزان کلاس‌ اولی و والدین آن‌ها برگزار شد نوآموزان با دریافت گلدان‌های گل به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان بهار تعلیم و تربیت خود را آغاز کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه 29 هزار نوآموز در سراسر استان با شور حسینی سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند، مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدیران را از اولویت‌های سال تحصیلی جدید بیان کرد و گفت: سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران و معلمان، به‌کارگیری مدیران و معلمان بر اساس امتیاز علمی و سنجش و کنترل کیفی مدارس امسال اعمال شده است.

محمد پورداوود همچنین با گرامیداشت تقارن بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس افزود: این دو رویداد مهم با حماسه حسینی یادآور رشادت‌های شهدای قیام کربلا و دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان یکی از اولویت‌های خود را در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده و تزکیه و تربیت را بر اساس آموزه‌های دینی در اولویت تعلیم قرار داده است.

پورداوود تصریح کرد:‌ در راستای مدرسه محوری امسال در همه مدارس طرح بوم (برنامه ویژه مدارس) اجرا می‌شود و اختیار آموزش به دانش‌آموزان واگذار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد:‌ در این طرح مدارس دو ساعت در هفته در اختیار خودشان خواهند بود و مطالب را طبق نیاز خود فرا خواهند گرفت.

در این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر همدان به ایراد سخنانی پرداخت.

سپس عباس صوفی شهردار همدان در سخنان کوتاهی با تأکید بر اینکه باید شرایط برای تحصیلی توأم با آرامش برای دانش‌آموزان فراهم شود، گفت:‌ آینده‌سازان ایران باید در فضایی شاد و بانشاط بتوانند تحصیل کنند و ما هم در مجموعه مدیریت شهری سعی می‌کنیم برای دانش‌آموزان در حوزه کاری خود هر چه در توان داریم انجام دهیم تا بتوانند درس بخوانند و به کشور و نظام خود خدمت کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در سخنانی با بیان اینکه بازنشسته آموزش و پرورش است و دوست دارد در این مراسم با دانش‌آموزان سخن بگوید و از دیدن آن‌ها همواره لذت می‌برد، گفت: شما دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستید و باید تلاش کنید تا ایران اسلامی در دنیا مطرح شود.

رضوان سلماسی آغاز بهار تعلیم و تربیت و شروع دوره جدیدی از زندگی را به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها تبریک گفت و از والدین خواست همراه فرزندان خود در مسائل مدیریت و مشارکت شهروندی سهیم باشند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار هگمتانه گفت: صبح دیروز با اهدای گلدان از نوآموزان دبستان دخترانه علاقبندیان استقبال شد.

بابک مهدی آزاد بیان کرد: در طرح استقبال از مهر 20 مدرسه رنگ‌آمیزی شده و 500 درختچه از انواع مختلف در مدرسه‌های شهر همدان کاشته شده است.

وی با اشاره به بنرهایی که با موضوع محرم، دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در شهر نصب شده، ادامه داد: روز گذشته طی مراسم استقبال از نوآموزان در دبستان دخترانه علاقبندیان دو هزار و 500 گلدان به نوآموزان و دانش‌آموزان اهدا شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان افزود: در آرامگاه بوعلی گل‌کاری مجدد فصلی پاییزه با 12 نماد گل انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار