نماینده ولی فقیه در استان فارس :

ما در نیمه راهیم؛ رسیدن به اهداف انقلاب نیازمند یک دوره 60 ساله است

شیراز (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه جوانان ما امروز از نظر آگاهی و بینش خیلی عمیق تر از نسل قبلی هستند و این را همه ما حس می کنیم افزود: اما به جهت اینکه ما تجربه ای را در سال های انقلاب و دفاع مقدس اندوخته ایم به نظر می رسد که یاد آوری آن میتواند برای این عزیزان راهگشا و موثر باشد.

کد مطلب: ۸۵۶۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ما در نیمه راهیم؛ رسیدن به اهداف انقلاب نیازمند یک دوره 60 ساله است

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس در شیراز گفت: بر اساس آمارها امروز یک میلیون نفر از جمعیت فارس وارد مدارس شدند و این در حالیست که جمعیت استان فارس 4 میلیون 700 هزار نفر است و این یعنی بیش از 3 میلیون نفر در فارس برای رفاه شما دانش اموزان در تلاشند پس از این فرصت استفاده کنید و سرویس بگیرید و به علم اندوزی و معرفت توجه کنید.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب و هفته دفاع مقدس افزود: به عقیده جامعه شناسان معمولا در تمام تحولات اجتماعی یک فرصت دونسلی یعنی ۶۰ سال نیاز است تا طی شود و به یک ثبات برسد و گاهی ممکن است جوانان گلایه کنند که چرا به اهداف نرسیده ایم اما نباید فراموش کرد که ما هنوز در نیمه راهیم و شاید ما یک فاز تاخیر داشته باشیم اما واقعیت این است که برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلاب باید یک فرصت دونسلی را طی کنیم و ما یک نسل آن را طی کرده ایم و در نسل دوم کار در دست شماست و باید بقیه راه را با کمک جوانان امروز طی کنیم.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب خیلی از همکلاسی های ما شهید شدند و بقیه کسانی هم که مانده ایم آرمان هایمان را فراموش نکرده ایم و پای عهدمان با همشاگردی هایمان هستیم و من هم امروز مثل همه شما به همشاگردی های خود سلام می کنم و از شما عزیزان می خواهیم که توجه به آرمانهای انقلاب و شهدا را فراموش نکنید.

وی تاکید کرد: اما نکته مهم این است که امروز دانش آموزان باید درس بخوانند برای اینکه بتوانند در آینده از این دانش استفاده کنند و بتوانند نقشی اثر گذار در توسعه کشور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: شما دانش آموزان باید برای فردایی بهتر تلاش کنید و این راهی را که ملت پیموده اند را بهتر از دیروز طی کنید و نیروهای گرانقدری برای ملت شوید.

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تمامی کسانی که برای بازگشایی مدارس تلاش کرده اند افزود: در شورای آموزش و پرورش تاکیدات ما بر علم آموزی و آموزش همرا با پرورش است چون معتقدیم که بر اساس کلام خدا در وهله اول تزکیه باید صورت گیرد و بعد تعلیم و یا هردو باید با هم باشد.

اسماعیل تبادار ادامه داد: امکانات و تجهیزات آموزشی امروز نسبت با گذشته بسیار فاصله دارد و وقتی نگاه می کنیم امکانات نسبت به گذشته فراهم شده اما تهدیداتی هم در کنار ان و در کنار نظام آموزشی ما شکل گرفته و حتما بایستی با نگاه به علم آموزی به پرورش نیز توجه کنیم.

وی ادامه داد: بدون تردید آینده این مملکت در دست دانش اموزان است کسانی است که تعلیم میدهند و تعلیم میگیرند و قطعا پرورش در کنار تعلیم ، علم آموزی ضرورت امروز ما بیش از گذشته است چون مخاطرات و آسیب های امروز بیش از گذشته است و این تاکید ما در شورای آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: اولیا فرزندان خود را به مدارس که پاک ترین و بی دغدغه ترین محیط است می سپارند و اینجاست که احساس امنیتی بیش از پیش دارند.

وی از دانش آموزان خواست تا این فرصت را غنیمت بشمرند و از این امکانات را برای کسب علم به کار بگیرند و نه به عنوان یک تکلیفی که باید ده دوازده سال ان را سپری کنند بلکه انان باید بعد از این دوره تحصیلی هر کدام از دانش آموزان بتواند نقشی اثر گذار در پیشبرد اهداف و توسعه کشور داشته باشد.

زنگ آغاز سال تحصیلی سال 97-98 همزمان با سراسر کشور در مدرسه نمونه دولتی الگونه ناحیه 3 شیراز و توسط فرزند خلبان شهید سرهنگ عفیفی پور با حضور مسوولان استانی نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار