سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان تامین درمان اجرا می شود

کاشان (پانا) - سرپرست بیمه سلامت شمال استان اصفهان از راه اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان در بیمارستان های تحت پوشش این سرپرستی خبر داد

کد مطلب: ۸۵۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان تامین درمان اجرا می شود

مسلم آشوری در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: استحقاق سنجی بیمه شدگان طرحی است که براساس آن بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر، هم پوشانی بیمه ای و تاریخ اعتبار دفترچه بیمه شناسایی و ارزیابی می شوند.

وی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر برای بیمارانی اجرا می شود که در بیمارستانهای دولتی بستری می شوند ولی پس از راه اندازی در تما0م بیمارستان ها ی طرف قرار داد با بیمه سلامت ،در بخش سرپائی هم اجرایی خواهد شد. به طوری که بیمه رایگان برای افرادی اجرا می شود که بیمه دیگری ندارند.

وی افزود: در این طرح بیماری که برای بستری شدن به بیمارستان مراجعه می نماید با ارائه شماره ملی سه شناسه نام بیمار، نام مرکزی و نوع خدمت شناسایی و ثبت نام می شود که حذف هم پوشانی، مدیریت هزینه ها، مشتری مداری و شفاف سازی هزینه ها از مزیت های اجرای این طرح است.

سرپرست بیمه سلامت شمال استان اصفهان گفت: با اجرای طرح استحقاق سنجی، همپوشانی کنترل می شود به طوری که بیمه رایگان برای افرادی اجرا می شود که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای دیگری باشند.

معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده های پزشکی گفت با استقرار سامانه الکترونیکی شدن خدمات اسناد در استان اصفهان طی یک ماه آینده عملیاتی می شود .

آشوری افزود: به منظور ارایه خدمت به 130 هزار شهروند تحت پوشش سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان نه بیمارستان دولتی، سه بیمارستانی خصوصی و 500 موسسه با این مدیریت طرف قرارداد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار