عضو هیئت امنا هیئت باب الحوائج شهرری:

برگزاری جلسات حسینی با رویکرد حسینی زمبنه جذب جوانان را در بر دارد

شهرری (پانا)- عضو هیئت امنا هیئت باب الحوائج شهرری گفت : اگر جلسات عزاداری حسینی با همان رویکرد حسینی برگزار شود موجب حضور پررنگ تر جوانان می شود.

کد مطلب: ۸۵۵۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسات حسینی با رویکرد حسینی زمبنه جذب جوانان را در بر دارد

حجت الاسلام غلام حسین رضایی سخنران و عضو هیت امنا هیت باب الحوائج در گفت و گو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران اظهار کرد: هیئت های مذهبی می توانند نقش محوری در جذب جوانان در فعالیت های دینی داشته باشند.
وی در ادامه افزود: خلوص نیت مبلغ و مدیریت هیئت در مراسم های مذهبی همچون نیروی نامرئی محرک معنوی جذب جوانان است و اما اگر جلسات عزاداری حسینی با همان رویکرد حسینی به دور از سیلقه های حزبی ، سیاسی و جریان های اجتماعی دیگری که با هم در تضاد اند برگزار شود سبب حضور و مشارکت بیشتر مردم و جوانان می شود و رنگ و بوی حسینی احساس می شود.
عضو هیئت امنای هیئت باب الحوائج تاکید کرد: حضور قشر پر توان جوان در محافل مذهبی علاوه بر بازخوانی تاریخ امام حسین (ع) ، مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی موجب تاثیر در روحیات آنان می شود و جوانی حسینی وارد جامعه می شود.
حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: مبلغان و سخنرانان مجالس ذکر مصیبت ائمه خصوصا امام حسین (ع) از خرافات و مطالبی که درشان و فرهنگ اجتماع ، دین و عاشورا نیست اجتناب گردد و تمرکز مسائل باید فرهنگ دینی و اجتماعی عاشورا جهت پیشبرد اهداف آن بیان شود.
وی افزود: برای پرورش فرزندان حسینی والدین باید حسینی باشند زیرا اعتقاد والدین بر روحیات فرزند تاثیر گذار است و موجب پیروی از مکتب امتم حسین (ع) میگردد.
وی تاکید کرد:حضور و مشارکت جوانان رضایت بخش است ،و هیچ عاملی مانع از حضور جوانان در مراسم های دهه عاشورای حسینی نشده است بلکه بر میل و رغبت شان افزوده است‌.
/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار