رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان همدان:

طرح سنجش سلامت نو آموزان استان به اجرا در می آید

خبرگزاری پانا: رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان همدان اعلام كرد: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی كودكان بدو ورود به دبستان در استان به اجرا در می آید

کد مطلب: ۸۵۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ایرج بصیری در پاسخ به سوالی كه طرح سنجش سلامت در استان از چه تاریخی شروع می شود گفت:طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال 1392 از تاریخ 18/3/92 و هم زمان با ثبت نام دانش آموزان آغاز می شود.

وی مهمترین اهداف طرح سنجش را پیشگیری از افت تحصیلی و تأمین بهداشت روانی خانواده ، جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی ، هدایت آموزشی ، آگاهی والدین در خصوص وضعیت فرزند خود ، دسترسی به اطلاعات ارزشمند در زمینه بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان و شناسایی و مداخله به هنگام و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت عنوان كرد و افزود: در این طرح تمامی دانش آموزان بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

بصیری عنوان كرد:حدود 000/26 نفر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت بر اساس برنامه ریزی انجام شده طرح سنجش امسال با هدف پوشش صد در صدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارزیابی ها در دو مرحله انجام می گیرد، 1-مرحله مقدماتی : شامل ارزیابی بینایی، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی شنوایی، ارزیابی گفتاری، ارزیابی آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، اختلالات دهان و دندان، مشكلات جلدی، اختلال رفتاری و معاینات پزشك عمومی و 2-ارزیابی تخصصی: نوآموز جهت بررسی دقیق تر به پزشك متخصص و یا سایر نیروهای تخصصی برای انجام معاینات تخصصی بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و یا سایر زمینه ها ارجاع خواهد شد.

ایرج بصیری اظهار کرد: تعداد 20 پایگاه در سطح استان مشغول به فعالیت خواهند شد كه والدین پس از ثبت نام نوآموز در مدرسه همراه با معرفی نامه از مدرسه مربوطه، شناسنامه والدین و دانش آموز، كارت واكسیناسیون و مبلغ 000/80 ریال وجه نقد به یكی از پایگاه های موجود در استان مراجعه نمایند.

وی گفت: این طرح با همكاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشكی به مرحله اجرا در می آید.

وی در خصوص فواید این طرح عنوان كرد: تهیه شناسنامه بهداشتی برای تمامی كودكان و دستیابی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی به منظور استفاده در برنامه ریزی های آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد كودكان ، تشخیص به موقع كودكان با نیازهای ویژه و مداخله بهنگام وكمك به بهبود كیفی آموزش و كنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از فواید این طرح می باشد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در خصوص نحوه ی اطلاع گفت: ارسال بخشنامه به مدارس ، جراید و روزنامه های محلی ، صدا و سیما از جمله ابزار های اطلاع رسانی این طرح می باشد.

وی در پایان اظهار کرد: 26 پایگاه طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی كودكان بدو ورود به دبستان در استان فعال می باشد كه در شهر همدان میتوان به پایگاه دبستان شهید ملك محمدی واقع در بلوار آیت اله كاشانی ، مدرسه شهید بربری واقع در خیابان میرزاده عشقی ، دبیرستان ابن سینا واقع در خیابان طالقانی و مدرسه حسامی واقع در میدان امام حسین (ع) اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار