دبیرخانه راهبری کارآفرینی به استان گلستان واگذار شد

گرگان (پانا) - با حضور مدایران کل دفاتر فنی و حرفه ای و کاردانش، دبیرخانه راهبری کارآفرینی به استان گلستان واگذار شد.

کد مطلب: ۸۵۵۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دبیرخانه راهبری کارآفرینی به استان گلستان واگذار شد

در جلسه ای مشترک با حضور آذرکیش و حسینی مقدم مدیران کل دفاتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش و آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه ای، دبیرخانه راهبری کارآفرینی به استان گلستان واگذارشد.

آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش در این جلسه اظهار داشت: کارآفرینی از محور های اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت بسیار زیادی است که موجب اشتغال می شود، عوامل و شرایط لازم را برای تولید کالا ها، محصولات و بازاریابی آنها فراهم می سازد.

وی افزود: کارآفرینی موجب به وجود آمدن محصولات، خدمات، روش ها، سیاست ها، افکار و راهکار های نو برای حل مشکلات جامعه می شود. آذرکیش ادامه داد: از آنجا که استان گلستان به ویژه آموزش و پرورش، ظرفیت ها، انگیزه و برنامه های بیشتری دارد این دبیرخانه یک فرصت طلائی را کسب می نماید تا بتوانیم آن را در سایر استان ها تعمیم و گسترش دهیم .
در ادامه این جلسه حسینی مقدم مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه ای در خصوص نقش و جایگاه ویژه کارآفرینان در روند توسعه و رشد اقتصادی گفت: بسیاری از دولت ها در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، تلاش می کنند با حداکثر امکانات و بهره برداری از دستاوردهای تحقیقاتی، شمار هر چه بیشتری از جامعه را که دارای ویژگی های کارآفرینی هستند به آموزش درجهت کارآفرینی و فعالیت های کارآفرینانه تشویق و هدایت کنند.
وی افزود: کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت ها و موقعیت ها و ایجاد حرکت درجهت توسعه این موقعیت ها دارند، پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می شوند. حسینی مقدم اظهار کرد: آنها تصدیق می کنند که موفقیت و بقا در چشم اندازهای برخواسته از فردا، نیازمند چالاکی، قوه ابتکار و خلاقیت است و علاوه بر این کارآفرینی به ریسک پذیری، نوآوری و کنش کارآفرینانه هم نیاز دارد.

وی افزود: براساس نظریات اقتصادی و تجارب حاصله در اقتصادهای روبه رشد، کارآفرینان موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی محسوب می شوند و بالطبع اشتغالزایی یکی از رهاوردهای مهم کارآفرینی است.
در پایان ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان ضمن تشکر از حسن نظر مدایران کل دفاتر فنی و حرفه ای و کاردانش، و واگذاری دبیرخانه کارآفرینی به استان گلستان جایگاه کارآفرینی را در امر آموزش و پرورش پر اهمیت دانست و گفت: کارآفرینی موجب پر شدن شکاف ها و خلا های بازار کار می شود یعنی با توجه به دگرگونی های شرایط بازار کار و فراهم شدن فرصت های تازه، تصمیم های تازه ای گرفته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار