در جلسه قرارگاه استانی شهید علم الهدی مطرح شد: 

اعزام دانشجو به کربلا، مشروط بر تائید سازمان وظیفه عمومی

بیرجند(پانا)-رییس سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از هفته آینده عملیات ثبت نام داوطلبین اعزام به کربلا در اربعین حسینی آغاز خواهد شد گفت: دانشجویان باید با ثبت نام در سایت وظیفه عمومی و اخذ تائیدیه از کشور خارج شوند.

کد مطلب: ۸۵۴۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اعزام دانشجو به کربلا، مشروط بر تائید سازمان وظیفه عمومی

ابوذر صلاحی رئیس سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در جلسه قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی که با موضوع اعزام دانشجویان به مراسم اربعین حسینی برگزار شد گفت: ستاد اربعین دانشگاهیان با همکاری وزارت علوم، سازمان بسیج دانشجویی با عنوان قرارگاه شهید علم‌الهدی فعال است.
صلاحی ادامه داد: وظایف این قرارگاه رسیدگی به مسائل مربوط به اعزام دانشجویان به راهیان نور و اربعین حسینی است .
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان در خصوص فرایند ثبت نام سال جاری دانشجویان داوطلب اعزام به کربلا گفت: دانشجویان باید با مراجعه به سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا ثبت نام خود را صورت دهند و در صورت گرفتن تایید از سوی سازمان وظیفه عمومی، می‌توانند جهت انجام سایر امورات لازم به نهاد های مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان مشمول وظیفه عمومی باید وثیقه را گرو بگذارند، گفت: این وثیقه گذاری به دو صورت است که در شیوه اول، دانشجو می‌تواند با پرداخت ۳ میلیون تومان وجه نقد تاییدیه خروج از کشور را دریافت کرده و یا تعهد خروج از کشور را تحویل نهاد مربوط دهند.
صلاحی اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند جهت اعزام ، به دو صورت کاروانی و آزاد عمل کنند که در شیوه آزاد، دانشجو باید مجوز خروج را بگیرد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان گفت: برای اعزام دانشجویان به صورت کاروانی، دو راه پیش بینی شده است که در طریقه اول زائرین با قیمت حدود ۵۷۰ هزار تومان از استان خراسان جنوبی به مرز مهران انتقال داده می‌شوند و در شیوه دوم با قیمتی بالاتر، زائرین از خراسان جنوبی به کشور عراق انتقال داده خواهند شد.

وی در پایان گفت: استفاده زائرین از طریق دوم انتقال به عراق‌، می‌تواند مشکلات سال گذشته را برطرف کند.

ابوالفضل نوفرستی رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سامانه ای تحت عنوان سامانه سماح جهت ثبت نام زائرین داوطلب شرکت در مراسم اربعین در کربلا راه اندازی شده است که ثبت نام امسال زائرین ، از هفته آینده آغاز خواهد شد.
نوفرستی در ادامه اشاره به اینکه در بعضی شهر‌های استان ، مرکز موقت حج و زیارت راه اندازی شده است‌، اظهار کرد‌: در این مراکز و در مراکز حج و زیارت ثابت در شهرستان‌ها، عملیات اخذ ویزا صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: سال گذشته ۲۲ هزار نفر از استان خراسان جنوبی به مراسم اربعین حسینی اعزام شده اند که از این تعداد تنها ۷هزار نفر از سوی خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
رئیس سازمان حج و زیارت استان گفت: امسال انتظار می‌رود با وجود تغییر مرز خروج زائرین خراسان جنوبی از چذابه به مهران، تعداد زائر ثبت نامی افزایش یابد .
نوفرستی گفت: در صورتی که زائرین در سامانه سماح ثبت نام کنند، مشمول بیمه نیز خواهند شد و نیز خودروهایی که قرار بر جابه جایی زائرین دارند، باید بیمه باشند .
وی افزود: امکانات رفاهی جهت تسهیل امورات زائرین در فاصله خراسان جنوبی تا مرز، فراهم شده است.
دانشجویان عازم به کربلا نباید غیبت خدمت وظیفه عمومی داشته باشند

سرهنگ حسینی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: گاهی موانعی در امر تائید مجوز خروج دانشجو از کشور وجود دارد که گاها از سوی دانشجو و گاه از سوی سیکلهای اداری به وجود می آید.
سرهنگ حسینی در خصوص شرایط دانشجویان اعزامی به کربلای معلی گفت: دانشجو نباید غیبت وظیفه عمومی داشته باشد و دانشجویانی که مشمول اخراج یا ترک تحصیل هستند‌، باید فاقد غیبت و دارای برگ مشمولیت وظیفه باشند.
وی در پایان ضمن اشاره به اینکه باید دانشجویان حداکثر تا یک هفته پیش از سفر ثبت نام خود را قطعی کنند‌، تصریح کرد: در صورتی که فرد پس از مهلت مقرر به کشور بازنگردد، طبق قانون وثیقه وی ضبط و سایر مراحل صورت خواهد گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار