پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسب فرارسیدن سال تحصیلی جدید

اصفهان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسب فرارسیدن سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد، متن پیام به این شرح است:

کد مطلب: ۸۵۴۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسب فرارسیدن سال تحصیلی جدید

به نام خدا

وقتی تو را به نام تو می خوانم سـرشار از تـرنم بـارانـم

دگر بار نبض هستی همگام با نبض مدرسه ها می زند و از سرچشمه مهر، زلال سعادت می تراود و دل سرشارمان را گسترش می دهد. زندگی آگاهانه ، سعی بین ماه و خورشید است ، ماه را در دل تاریکی ها نقطه روشن امید قرار دادن و خورشید را برای آنکه عزیزانمان در برابر نور و برکتش قامت بر افرازند. رسالت کاروان مهر، یکسره این است که تا کنار خداوند ، روبه اوج ، میل حرکت ایجاد کنیم و با دانش و بینش به فتح قله های نیک بختی بپردازیم.

طلوع مهر را امسال در آستانه بیرق های سرخ به سلام ایستاده ایم و در سپهر آواز حماسه سازان عاشورا و دفاع مقدس پروازشان را پر می زنیم تا تاب و ترانه خداگونگی و آزادگی را به ارمغان بگیریم .

در زیر نگاه خیره خورشید این فصل درخشان ، دست بر می افشانیم ، طرحی نو در می اندازیم ، پیشانی شکر بر آستانه احدیت می ساییم و کمر همت می بندیم تا در وجودمان امید را به جای یاس ، شادی را به جای غم ، دانایی را به جای جهل ، نور را به جای تاریکی ، دوستی را به جای دشمنی ، عشق را به جای نفرت ، شور را به جای شر، راستی را به جای دروغ و در یک کلام ، خدا را به جای اهرمن بنشانیم تا به رسالت بزرگ خود عمل کرده باشیم .

با تبریک سال تحصیلی جدید به حضور گرانقدر همه همکاران محترم ، دانش آموزان عزیز و خانواده های بزرگواری که تلاش بی دریغ فرهنگیان عزیز را به تماشا و داوری نشسته اند مواردی را از باب یادآوری و تمنا متذکر می شوم.

1-فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس دست مایه بی همتای ما برای کار و ابتکار و تلاش فرهنگی است ، انتظار دارم امسال هم مدارس و کلاس های درس ما زیر مجموعه ای از این آموزه های مقدس باشد و همگی سعی کنیم از این رهگذر زمینه های رستگاری نسل آینده ساز را فراهم سازیم .

2-هر مدرسه باید یک واحد بزرگ تولید نشاط و امید باشد و قرار نیست که برخی تلخکامی های ما بر آینده زندگی فرزندان عزیزمان سایه اندازد ، تا می توانیم فرصت لبخند را از لب های آنها نگیریم و افق روشنی را فرا راه آنها قرار دهیم و زمینه آینده سازی مطلوب را به ایشان هدیه نماییم .

3-همه چیز را همگان دانند و همه ما در عزمی مشترک در ارتباط با پر جاذبه کردن تحصیل و حضور در مدرسه برای دانش آموزان پیمان ببندیم و علاقه مندی را در فضای مدارس همه گیر کنیم و جلوه های دل انگیز دانایی را به جای کشش های دروغین فرار از درس و مدرسه و یادگیری در وجود آنها نهادینه گردانیم ، در این زمینه تبادل تجربیات موفق بین همکاران ، مدارس و مناطق توصیه می گردد .

4-امسال را بیش از هر سال دیگر به موسم توجه ویژه به فرهنگیان گرامی و تکریم آنان تبدیل کنیم ، این کـار بـاید از پـایگاه هر مدرسه و از رفتار هر دانش آموز و باور هر یک از خانواده ها شروع شود و در
گستره ی جامعه انتشار یابد، معلم را هم از آن جهت که ذاتا شایسته تکریم است باید گرامی بداریم و هم از آن سو که محور اصلی رسالت های مدرسه محسوب می شود . در همین ارتباط از همکاران اداری مناطق و استان هم انتظار دارم که همه همت خویش را در جهت بزرگداشت مقام معلم در همه ابعاد آن به کار گیرند و از این رهگذر رضایت الهی را تحصیل نمایند .

5-هر دانش آموز یک آفریده ستوده خداوند است ، یک انسان تمام عیار که خداوند تعالی به اوعزت و کرامت بخشیده است ؛ سپهر مدرسه باید همواره حامل بارانی از ترانه برای دانش آموزان باشد ، احترام به دانش آموز به عنوان یـک واحـد انسانی ، کوشش برای ارائه بهترین و کامل ترین آموزش ها وارزش های تربیتی که حق مسلم آنهاست و سهیم دانستن و شرکت دادن آنها در برنامه هایی که سرنوشت ایشان را تعیین می کند وگفتگو و مشورت با آنان از وظایف ذاتی ما به حساب می آید .

6-از برکات و نقش شایسته معلمان پیش کسوت هرگز غفلت نکنیم و تکریم آنان را در سرلوحه وظایف خویش قرار دهیم . آنـان هرگز نباید لحظه ای احساس کنند که فراموش شده اند وخدمات عزیز و عظیمشان نادیده گرفته می شود . یادمان نرود که اولین چراغ های دانایی به کوشش آنها روشن شده و شکوفایی همه نسل های پیشین مرهون ایثار و فداکاری های سخاوتمندانه آنهاست .

7-دستان گرم و پر خیر و برکت خیرین مدرسه ساز و همه افراد و موسسات و نهادهایی که بی نام ونشان و بی مزد و منت به یاری آموزش وپرورش شتافته اند را هرگز رها نکنیم و وجود عزیز همه آنها را آنگونه که سزاوار است تعظیم نماییم و زمینه های دلگرمی آنان را فراهم سازیم .

8-همه کوشش در مدارس باید معطوف به افزایش بهره وری آموزشی و پرورشی و ارتقاء کیفیت ها و رشد واستاندارد سازی شاخص های نظام تعلیم و تربیت باشد برخی ضعف ها را آنگونه عمده جلوه می دهند که آموزش و پرورش را زمین گیر کنند و فرصت هرگونه تحول وپیشرفت را از مدارس ما سلب کنند ، ما صاحب دستاورد بزرگ تجربه های دوران جنگ تحمیلی و تحریم های فزاینده و همزمان نبوغ و شکوفایی و فرزندان این ملت در آن شرایط سخت و سهمگین بوده ایم قطعا مشکلات آموزش وپرورش هر چه باشد در ابعاد وسیع آن شرایط بحرانی نیست و به همین اعتبار فرصت های ناب بالندگی و رشد را می توان ایجاد کرد .

9-تربیت دانش آموزان خرد ورز، اهل گفتگو ، آگاه ، دیندار ، ولایت مدار ، وطن دوست ، روشن بین ، متعهد به ایفـای نقـش های اجـتماعی و دارای مهارت های لازم زندگی امروز ، آداب دان ، بزرگوار و فروتن، شاداب و پر نشاط ، منصف و عدالت خواه ؛ آشنای به وظـایف فردی و خانـوادگی و اجتـماعی از رسالت های بزرگ آموزش وپرورش است که سهم مدارس در تحقق آن حائز اهمیت بسیاری است که امیدوارم مدارس و مناطق ما هدف گذاری های موثری در این زمینه داشته باشند .

10-رویکرد مدیریت آمـوزش وپـرورش اسـتان بر تمرکز و توجه به ظرفیت های علمی ، اخلاقی ، عاطفی ، اجتماعی ، دینی به ویژه در حوزه ایثار و شهادت ، جوانان ، زنـان و استفاده از ظرفیت خانواده ها و توسعه مشارکت اولیا در فعالیـت های مـدارس و تلاش برای همـگرایی اولیا و مربیان ، شناسایی و پرورش استعداد ها و رشد تفکر خلاق دانش آموزان واقع شده است ، شایسته است که در همه مراتب دانایی و مهارت را مقدم بر حافظه پروری و آموزش های سطحی و زود گذر و مدرک گرایی بدانیم و در این جهت برنامه و نقشه راه داشته باشیم .

سالی سرشار از سربلندی و سعادتمندی برای همه عزیزانی که در این سال تحصیلی یاریگر نظام تعلیم وتربیت هستند آرزومندم.

علی اکبر کمالی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار