انتقاد امام جمعه موقت تهران از آزادی «گردن کلفت‌های اقتصادی» و برخورد با «دختر فریب خورده»

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه از مسئولان الگو می گیرند تاکید کرد که اگر آنها نسبت به جوانان با غیرت باشند جامعه نیز در مورد مسائل غیرتی می‌شوند.

کد مطلب: ۸۵۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد امام جمعه موقت تهران از آزادی «گردن کلفت‌های اقتصادی» و برخورد با «دختر فریب خورده»

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: «این حکومت ها هستند که جامعه را به رنگ فساد، وابستگی، بی‌عرضگی و نداشتن اعتماد به نفس در می‌آورند.»

او ادامه داد: «مساله امر به معروف و نهی از منکر، به قدری مطرود شده که انسان خجالت می‌کشد درباره آن حرف بزند چون فقط حرف است و عینیت این دو اگر هم باشد در مورد آدم‌های ضعیف و خجل است که چیزی به انسان نمی‌گویند.»

صدیقی خاطرنشان کرد: «عده‌ای آنقدر جسور شده و ذهنشان را با جهالت‌ها مخدوش کردهاند که امر به معروف را برای خود مزاحم و مانع رسیدن به زندگی می‌بینند.»

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر، لطف خدا، چراغ راه و خیرخواهی و محبت به معنای واقعی کلمه است گفت: «چه کنیم که بد عمل کرده‌ایم، گردن کلفت‌ها را رها کرده و به سراغ ضعفا رفته‌ایم.»

او افزود: «طوری شده که می‌گویند شوخی است، وقتی گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی همه جور می‌توانند چپاول و غارت کنند آن وقت سراغ یک دختر تازه به کار رسیده و فریب خورده بروند، معلوم است که کسی نمی‌پذیرد.»

خطیب جمعه تهران گفت: «باید امر به معروف و نهی از منکر را از بالا شروع کرد و راه حسین را بروید. امام حسین(ع) نه با مردم کوفه که با یزید و حکومت فاسد و چپاول گراها کار داشت.»

او با بیان این که سیدالشهدا (ع) برای براندازی نظام فاسد قیام کرد تاکید کرد: «باید ریشه را درست کرد.»

صدیقی با مهم خواندن رفتار و عملکرد مسوولان، گفت: «در جامعه همه از مسوولان الگو می‌گیرند. اگر آن‌ها با غیرت باشند، جامعه غیرتی می‌شود اما اگر مسئولی در برابر گناه، احساس مسوولیت نکند و نسبت به سقوط جوانان بی‌تفاوت باشد جامعه هم بی‌‌خیال می‌شود و می‌گوید اگر حقیقت دارد پس چرا خودشان اقدام نمی‌کنند؟»

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که امام حسین(ع)، قانون، راز مبارزه با ظلم و فساد، تکیه‌گاه مظلومان و سنگر زمین خورده ها و پا برهنه ها است، گفت: «هر کس به این سنگر پناه بیاورد نجات پیدا می کند. امام حسین در پیشگاه خدا جایگاهی دارد که احدی این جایگاه را ندارد.»

صدیقی افزود: «تا وقتی آمادگی برخورد با فساد، نفاق و نفوذی‌ها نباشد ادعای انتظار فرج (امام زمان) ادعایی بی‌سند است و حقیقت ندارد. هر وقت آرزو دارید امام زمان امور را اصلاح کند باید زمینه را برای این کار آماده کنید.»

او با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: «ترسیدن از جنگ و تحریم ، ضدیت با حرکت عاشور است. شهادت طلبی عین خط سرخ عزت و حفظ هویت دینی است.»

صدیقی تاکید کرد:« باید در خط امام حسین (ع) و عاشورا بود. بنابراین ما در این غوغای تبلیغاتی که از دوست و دشمن شنیده می‌شود که می‌خواهد جامعه را مضطرب، مایوس و بدبین کند، 40 سال است که ملت ما با رهبری یک انسان آزموده دل به خدا داده، عاشق شهادت و امام راحل در خط امام حسین(ع) و شهادت بودند و از هیچ قدرتی هرگز هراس نداشتند و همیشه در برابر قدرت‌ها با اقتدار به میدان آمدند و اینها را به انفعال کشاندند.»

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیشرفت‌های کشوردر زمینه‌های دفاعی و پزشکی گفت: «در این 40 سال خط انقلاب و حرکت انقلابی رو به پیشرفت بوده و برخلاف گذشته که محتاج پزشکان بنگلادشی و پاکستانی بودیم، امروز به برکت خون شهدا پزشکان ما در دنیا حرف اول را می زنند و حرف برای گفتن دارند.»

صدیقی رشد و توسعه کشور در نانو، سلول های بنیادی، صنعت، موشک و ماهواره را خاطرنشان کرد و افزود: «چند روزی مشکلات اقتصادی پیش آمده است ملتی که 8 سال جنگ را برای خود عزت دیده چند روز نابسامانی اقتصاد را برای خود بحران تلقی نمی‌کند.»

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: «ملت ایران بر این مشکلات فایق می‌آید اما راه و رمز آن بودن در مسیر شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران و خط امام حسین است. خون بر شمشیر و اراده بر اسلحه غالب و پیروز است. اراده از آن ایمان، یقین و توکل و در پرتو توسل است و انسان‌های بی‌اراده در برابر هر گناه و شروری تسلیم هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار