مدیر نظارت بر سازمان بورس: بورس کالا باید بر اساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد

تهران (پانا) - مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس کالا باید بر اساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد و بر اساس قیمت واقعی کالا معامله شود.

کد مطلب: ۸۵۳۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر نظارت بر سازمان بورس: بورس کالا باید بر اساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد

به گزارش صدا و سیما ، محسن خدابخش درباره علت افزایش استقبال مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس افزود: زمانی که ارزش شرکت‌ها پایین‌تر از سطح عمومی قیمت‌ها در بازار باشد قاعدتاً افراد ترجیح می‌دهند برای حفظ ارزش پول خود در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند.
وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در بازار سرمایه هستند خدمات و تولیدهایی دارند که بر اساس آمارها ، فروش آنها خوب بوده است.
خدابخش با بیان اینکه به همین علل شاخص کل بورس رشد داشته است ، گفت: دیروز ارزش معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران بالغ بر هزار و 900 میلیارد تومان بود .
وی افزود : این قیمت‌ها با توجه به تقاضا و عرضه شکل گرفته است.
خدابخش اضافه کرد: افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند باید دید بلندمدتی داشته باشند و نباید برای کوتاه‌مدت انتظار سود داشته باشند .
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران در بورس بهتر است بر روی چند شرکت سرمایه‌گذاری کنند و همه سرمایه خود را در یک شرکت سرمایه‌گذاری نکنند تا اگر برای آن شرکت مشکلی پیش آمد و افت کرد از شرکت‌های دیگر سود خود را ببرند.
خدابخش افزود: اگر افراد دانش سرمایه‌گذاری در بورس را ندارند می‌توانند از نهادهای مالی دارای مجوز در این راستا کمک بگیرند.
وی درباره آزادسازی قیمت فولاد در بورس کالا گفت: وقتی کالایی به قیمت واقعی خود معامله می‌شود این آزادسازی قیمت نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار