دولت آماده اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است

کاشان (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لایحه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان با پیگیری دولت پس از 10 سال در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که اقدام مهمی بود و در ما در انتظار نظر شورای نگهبان هستیم و دولت آمادگی کامل برای اجرای این لایحه را دارد .

کد مطلب: ۸۵۳۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دولت آماده اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است

معصومه ابتکار در حاشیه دیدار از مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار موجود بین 3.5 تا 4 میلیون نفر زن خود اتکا داریم که از نظر اقتصادی به درآمدهای خودشان متکی هستند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح های اشتغالزایی دولت تدبیر و امید طی سالهای 95 و 96 شاهد بودیم که هر سال بین 850 تا 900 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد و شمار قابل توجهی از این مشاغل به خانمها اختصاص یافته است.

وی افزود: کارآفرینی زنان، در برنامه ریزی ها مورد تاکید است که از سال گذشته دوره های مهارتی برای کارآفرینی زنان در سطح کشور اجرا شده و به فرا خور شرایط اقتصادی هر استان زنان از این دوره ها در شرکتهای دانش بنیان، گردشگری، صنایع دستی و حوزه کشاورزی زنان روستایی از این طرحها استقبال کرده ند.

وی تصریح کرد: گفت و گوی ملی خانواده طرحی است که بنابر ضرورت و با همکاری دانشگاه ها شکل گرفت و مرکزهای پژوهشی دانشگاه ها بر ای باورند که ما درحوزه خانواده، به عنوان امن ترین و الهام بخش ترین کانون زندگی بشری است مشکلات زیادی داریم که بخش ازآن حقوقی و اقتصادی است که کل دولت و کلان کشور مربوط می شود .

وی تاکید کرد: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در امضای تفاهم نامه با وزارت دادگستری که یکی ازمحورهای آن اجرایی شدن لایحه حمایت ازکودکان و نوجوانان است که بخشی از این لایحه درخصوص موضوع های تعریف خشونت و انواع آن و خشونت علیه کودکان و نوجوانان به عنوان جرائمی که بطور جدی باید به رسیدگی شود.

ابتکار افزود: لایحه دوم که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری پیگیری می کند و هم اکنون درقوه قضائیه است، لایحه تامین امنیت زنان دربرابر خشونت است و با رایزنی هایی که با قوه قضائیه و قضات برگزار کرده ایم انتظار داریم رئیس قوه قضاییه این لایحه را تایید کند چون می تواند جامعه را در مقابل با خشونت ها و آسیبها به سمت امنیت و آرامش پیش ببرد.

به گزارش پانا، شرکت در شورای اداری، دیدار از مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی و شرکت در نشست زنان کارآفرین و فرهیخته کاشان و دیدار از برزک از جمله برنامه های سفر یک روزه معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر به کاشان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار