برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در محرم و صفر

شیراز (پانا) - مدیرکل اوقاف استان فارس از توجه بیشتر مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر با توجه به وضعیت اقتصادی در محرم امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۳۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در محرم و صفر

حجت الاسلام سید عباس موسوی در جمع خبرنگاران با بیان این که امسال هفتمین سال برگزاری بصیرت عاشورایی است، اظهار داشت: امسال بیش از 70 درصد از نیات واقفین خیراندیش در بقاع متبرکه به صورت روضه خوانی و اطعام برگزار خواهد شد، در این راستا قرارگاه سیدالشهدا برای رصد این قبیل مسائل راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه، مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، مورد توجه بیشتری است، که اطعام در این مناطق توزیع خواهد شد.

وی با بیان این که این سوگواره امسال در 420 بقعه متبرکه استان فارس برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم از 20 شهریور ماه آغاز و در 17 آبان ماه پایان می یابد، که مصادف با ماه های محرم و صفر می باشد.

مدیر کل اوقاف استان فارس تصریح کرد: برای این مراسمات 160 روحانی غیر بومی از قم و 100 روحانی بومی، در جهت آشنا کردن مردم با بصیرت های عاشورایی در این مراسمات حضور خواهند داشت، همچنین برپایی خیمه های معرفت حسینی در دهه اول محرم در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) است و 15 خیمه ی 2 روزه ویژه تاسوعا و عاشورا هم راه اندازی می شود.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: آیین شیرخوارگان حسینی در روز جمعه مصادف با 4 محرم در حرم مطهر شاهچراغ برگزار خواهد شد، که در این روز 22 هزار پاکت شیر پاستوریزه در حرم مطهر و بقاع متبرکه سطح استان از محل موقوفه "معزالوزاره" توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در روز چهار شنبه تجمع لبیک یا حسین در حرم مطهر سیدعلاالدین حسین به مناسبت سالروز ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه احلی من العسل در روز 6 محرم خاطر نشان کرد: این برنامه ویژه نوجوانان حسینی با حضور 1357 دانش آموز در حرم مطهر سید علاالدین حسین برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین برنامه رهروان زینبی در روز 31 شهریور ماه مصادف با 12 محرم و سالروز ورود اسرای دشت کربلا به شام با حضور خواهران اجرا خواهد شد.

وی در پایان به برگزاری مراسم شام غریبان اشاره کرد و عنوان کرد: مراسم شام غریبان در 200 بقعه متبرکه در سطح استان برگزار خواهد شد، همچنین 300 ایستگاه صلواتی از محل واقفین خیراندیش در جوار بقاع متبرکه پذیرای مردم خواهند بود.

همچنین به گفته وی برای این مراسمات پیش بینی اطعام 400 هزار نفر از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار