دانش آموزان در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال سیم کارت‌های محتوایی می‌گیرند

تهران (پانا) – همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برای استفاده دانش آموزان سیم کارتهای محتوایی توسط یکی از اپراتورها اهدا می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۲۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال سیم کارت‌های محتوایی می‌گیرند

ظهر امروز نشست خبری جشنواره رسانه‌های دیجیتال با حضور سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .
در بخشی از این نشست موسویان با اشاره به برنامه‌های این دوره جشنواره رسانه‌های دیجیتال گفت: می‌خواهیم امسال دارندگان محتواهای دیجیتال، سازندگان محتواهای دیجیتال را در قالب‌های مختلف با هم مرتبط کنیم و در همین راستا کمیته‌های مختلفی در نمایشگاه تشکیل شده است، کمیته اپراتورها، کمیته پایگاه‌های اینترنتی، کمیته کسب و کارهای نوپای دیجیتال، کمیته کودک و فضای مجازی، کمیته بین الملل، کمیته بازی و هنرهای دیجیتال، کمیته فناوری و دانش دیجیتال و کمیته نرم افزارهای تلفن همراه از جمله کمیته‌های فعال در دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال است.
به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد سیم کارت‌های محدود شده از حیث محتوایی به والدین داده می‌شود که از طریق یکی از اپراتورها در نمایشگاه و برای استفاده کودکان و نوجوانان داده می‌شود..
وی ادامه داد: در دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال شاهد اعلام رسمی تشکیل اتحادیه ناشران دیجیتال کشورهای عضو اکو خواهیم بود که مقدمات این کار در دبیرخانه موسسه فرهنگی اکو در تهران فراهم شده است.
موسویان در ادامه با اشاره به این مطلب که پیام رسان‌های داخلی در این رویداد فرهنگی حضور دارند؛ اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که امسال انجام خواهد گرفت ایجاد درگاهی برای پیام رسان‌های داخلی با هدف دسترسی تمامی کاربران هر یک از این پیام رسان‌ها به فایل‌های متنی، صوتی و تصویری که در هر کدام از آنها بارگذاری می‌شوند، خواهد بود
وی یادآور شد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با شعار «محتوای دیجیتال پیشران توسعه اقتصاد دیجیتال» به مدت هفت روز از ۹ تا ۱۵ آبان در مصلی امام خمینی (ره) در تهران برگزار می‌شود که پنج پاویون با عناوین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شبکه ملی فرهنگ، سلامت و ایران ساخت خواهد بود که علاوه بر نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، بخش نهایی مسابقات پنجمین جشنواره رایانه‌ای خلیج فارس در روزهایی برپایی نمایشگاه، برگزار می‌شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ارائه «شناسه الکترونیک محتوای دیجیتال (شامد)» به ۵۳۰ هزار بستر ارائه دهنده محتواهای دیجیتال تاکنون حتمی شده است این شامدهای یاد شده نقره‌ای هستند که تضمین داده شده است که سازمان‌های مرتبط با این بسترها شامدهای یاد شده را به شامدهای طلایی تبدیل خواهند کرد.
موسویان ادامه داد: کانال‌ها، صفحات شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موبایلی هم می‌توانند شامد دریافت کنند، در حال حاضر ۱۲۷ کانال حرفه‌ای در آپارات و ۳۰۰ کانال رسمی مربوط به ارگان‌ها و سازمان هستند که هنوز شامد دریافت نکرده‌اند.
وی با اعلام اینکه همچنین تاکنون ۹۰ هزار سایت موفق به دریافت شامد شده‌اند در مورد آخرین وضعیت کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵ هزار دنبال کننده که تا پیش از ابلاغ دستور قضایی برای فیلتر تلگرام، اقدام به احراز هویت خود در سامانه مربوطه و دریافت شامد کرده بودند، گفت: تا زمانی که تلگرام فیلتر نشده بود حدود ۴۴ درصد کانال‌های با بیش از ۵ هزار عضو شامد دار شده بودند. همچنین بیش از ۹۰ درصد کانال‌هایی که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشتند، شامد خود را دریافت کرده بودند.
به گفته این مقام مسئول در وزارت ارشاد تعداد کانال‌های تولیدکننده محتوا در تلگرام ۷۵۰۰ کانال است و مابقی کانال‌ها، عموماً بازنشردهنده مطالب تولیدی هستند.
موسویان در مورد تأثیر اخذ شامد توسط کانال‌های تلگرامی به ویژه اینکه این پیام رسان خارجی هم اکنون در کشور فیلتر است، گفت: میزان تخلف کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه کسب و کار بعد از اینکه شامد گرفتند به کمتر از نیم درصد رسیده بود. اما آنهایی که شامد نگرفته بودند میزان تخلفشان به حدود ۱۰ هزار مورد بالغ شده بود.
وی در ادامه پیشنهاد ایجاد کنسرسیومی از پیام رسان‌های داخلی به مدیران آنها در عین حال از مخالفت این پیام رسان‌ها یاد کردو افزود: ما به عنوان حاکمیت و دولت همچنان علاقه مند به ایجاد کنسرسیومی از پیام رسان‌های داخلی هستیم.
دربخش دیگری از این نشست پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس کمیته بین الملل دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با اشاره به ویژگی‌های پاویون ایران ساخت که با هدف حمایت از کالاهای خلاق و نوآور دیجیتال داخلی در این نمایشگاه برپا خواهد شد، گفت: امسال ۷۰ شرکت بین المللی برای فعالیت در این بخش در نمایشگاه حضور خواهند داشت و تمامی آنها می‌توانند از مزیت عضویت در کریدور صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کنند. علاوه بر کشورهای عضو اکو، چین، مالزی، هند، عراق و عمان هم در این نمایشگاه شرکت کننده دارد.
.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار