مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز فعالیت ۹۰۰ مبلغ در محرم و صفر به سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از آغاز فعالیت بیش از ۹۰۰ نفر مبلغ در ایام محرم و صفر در سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت  ۹۰۰ مبلغ در محرم و صفر به سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام عیسی بزمانی در نشست خبری اظهار داشت: اصحاب رسانه به تبیین فلسفه عاشورا و محرم در جامعه و از طرفی آسیب هایی که متوجه عزاداری ها است توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: بزرگترین رسانه در جهان تشیع رسانه محرم و فرهنگ عاشورا است که باید در این حوزه از این ظرفیت تمام استفاده را به جهت بهره برداری حداکثری در راستای گسترش ارزش های الهی و اسلامی داشته باشیم.

وی ادامه داد: رساندن پیام عاشورا مختص به یک گروه و یک قشر و یک صنف نیست و همه از نظر دینی و ایمانی موظف هستیم این پیام را به جامعه بشری منتقل کنیم.

بزمانی با تاکید بر اینکه ظرفیت عاشورا و محرم یک ظرفیت اسلامی است گفت: تمام کسانی که بعد از قیام عاشورا در مقابل ظلم ایستاده‌اند الگو گیری از عاشورا داشته اند.

وی با اشاره به برنامه های محرم امسال در زاهدان نیز گفت: برنامه های محرم امسال با محوریت مصوبه ۶۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود که غنا بخشی و محتوا بخشی به فرهنگ عاشورا است که جامعه گره خورده با عاشورا باید پیام و محتوای محرم و عاشورا را به نحو احسن تبیین کنند و در واقع عمده‌ترین هدف، غنابخشی به این محافل است.

بزمانی ادامه داد: هدف دیگر مقابله با آسیب‌هایی است که به این مراسم نزدیک است که برنامه ها نباید با حقوق شهروندی تضاد داشته باشد و کسانی که اقدام به ایجاد ایستگاه های صلواتی در درون شهر میکنند باید توجه ویژه ای به حقوق شهروندی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا برای گروه‌های خدمت‌گزار دوره ها و کلاس های مختلفی برگزار شده به گونه ای که برای سیستان در شهرستان هیرمند و زابل دو کارگاه تخصصی برا مسولین هیات مذهبی و مداحان به صورت جداگانه اجرا کردیم که در مرکز استان هم ۳ برنامه پیش بینی کرده ایم که دو برنامه اجرایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار