در دومین جشنواره هر کودک یک باغبان کودکان همدانی همیار فضای سبز شدند

همدان (پانا) - بوستان مردم همدان میزبان کودکان و خانواده هایی بود که در " دومین جشنواره هر کودک یک باغبان " شرکت کردند و در محیطی پر از شادی با فواید درخت و درختکاری و فضای سبز آشنا شدند.

کد مطلب: ۸۵۲۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
در دومین جشنواره هر کودک یک باغبان کودکان همدانی همیار فضای سبز شدند

در این مراسم که به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان برای دومین سال متوالی برگزار شد برنامه‌های مختلف و شاد برای کودکان مهیا شده بود، ایجاد کارگاه‌های مختلف از جمله کاشت گل در قسمتی از محوطه بوستان مردم، نقاشی بر روی پارچه، سفالگری و... از جمله برنامه‌های این جشنواره بود و از کودکان مهدها و مدارس به عنوان همیار فضای سبز ثبت نام شد.

آموزش چهره به چهره کاشت گل به کودکان در راستای احترام به طبیعت و حفظ محیط زیست، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع فضای سبز و اجرای برنامه شاد آموزشی در خصوص نقش و اهمیت فضای سبز و ضرورت حفظ و نگهداری آن از محورهای این جشنواره بود که با حضور گسترده خانواده‌ها،‌کودکان و مسافران برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار هگمتانه با قدردانی از برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: با توجه به شرایط امروز کشور که بخشی زیادی از محیط زیست و فضای سبز از بین رفته و با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند،‌ برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

رضوان سلماسی افزود: اگر علاقه‌‌ و مراقبت از فضای سبز را از سنین کودکی به کودکان آموزش ندهیم و ارزش آن را برای آن‌ها مشخص نکنیم دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

وی با قدردانی از اقدام صورت گرفته و تحول در نحوه برگزاری دومین جشنواره هر کودک یک باغبان اظهار کرد: امسال کودکان با کاشت گل و درخت به صورت عملی آشنا شدند و نام‌نویسی از کودکان به عنوان همیار فضای سبز نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

سلماسی برگزاری چنین برنامه‌هایی را به عنوان نیاز جامعه بیان و خاطرنشان کرد: باید در سال چندین بار شاهد برگزاری این جشنواره‌ها با شکل‌های مختلف باشیم تا در آینده ثمره آن را برداشت کنیم.

اجرای برنامه توسط مجری شبکه کودک همدان،‌ شعر‌خوانی گروه سرود دانش‌آموزی، برگزاری مسابقه با موضوع طبیعت و نورافشانی از دیگر برنامه‌های جنبی دومین جشنواره هر کودک یک باغبان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار