معاون امور تعاون وزارت کار:

مهم ترین راه پیشرفت در شرایط کنونی کشور کمک به یکدیگر است

یزد (پانا) - معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جایگاه کنونی فرهنگ درکشور گفت: مهم‌ترین راه مقاومت و پیشرفت در شرایط امروز آگاهانه کمک کردن به یکدیگر است.

کد مطلب: ۸۵۱۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین راه پیشرفت در شرایط کنونی کشور کمک به یکدیگر است

سیدحمید کلانتری در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد با اشاره به اینکه هفته تعاون فرصتی است تا مبحث تعاون بیش‌تر در جامعه مطرح شود، گفت: زمانه‌ای که در حال حاضر در آن واقع هستیم، باید ضرورت فرهنگ تعاون، کار جمعی، کار گروهی، روحیه همکاری و روحیه تعاون در جامعه گسترش پیدا کند.

وی بابیان اینکه تعاون بیش از هر زمان دیگری ضرورتش در جامعه احساس می‌شود، افزود: ما در محدودیت‌ها و مشکلات و سختی‌ها است که به کمک هم می‌آییم و حتی امروز در شرایطی قرار داریم که از جوانب مختلف مورد تهدید قرار گرفتیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید سرمایه اجتماعی بالا رود و این سرمایه رابطه تنگاتنگی با مقاومت‌پذیری، صبوری و روحیه همکاری جامعه دارد.

کلانتری بابیان اینکه باید رابطه دولت و مردم، نظام و مردم تقویت شود، ابراز داشت: در این رابطه اعتماد مردم به مسئولین افزایش و اهداف مشترکی بین آن‌ها پیدا می‌شود که این‌یکی شاخص‌های مهمی است که سرمایه اجتماعی در آن توسعه پیداکرده است.

این مقام مسئول یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سرمایه اجتماعی را روحیه تعاون و فرهنگ تعاون دانست و اظهار داشت: چنانچه فضا به‌گونه‌ای شود که همه با توکل به خدا و دست یاری، همکاری و محبت به یکدیگر دهیم، کارها به‌راحتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ تعاون را در جامعه گسترش دهیم، عنوان کرد: مهم‌ترین راه مقاومت و پیشرفت در شرایط امروز آگاهانه کمک کردن به یکدیگر است و چنانچه جامعه به یک تعاونی بزرگ تبدیل شود، اعضای جامعه به کمک هم نیز موانع را برمی‌دارند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون بابیان اینکه هفته تعاون باید نماد گسترش فرهنگ یاری، همکاری و مشارکت در جامعه باشد، اذعان داشت: متأسفانه بهره‌وری ما در امکانات پایین است و چنانچه این روحیه تقویت شود، بهره‌وری بالا می‌رود.

به گفته‌ی کلانتری تعاونی نه‌تنها موجب کاهش نیرو نشده؛ بلکه موجب توسعه طرح و افزایش آن است و در کار جمعی همه باید همکاری کنند و چنانچه همکاری و تعاون گسترش پیدا کند، روحیه جمعی و رفاقت پیدا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعاون متأسفانه در جامعه خوب معرفی نشده است، خاطرنشان کرد: یزدی‌ها افتخار کشور هستند و یزدی‌ها به‌عنوان خلاقیت، ابتکار، نوآوری و سخت‌کوشی در کشور دیده می‌شوند.

وی در پایان تعاونی را کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های کوچک، ظرفیت‌های کوچک و بزرگ کردن این تعاونی و رقابت‌پذیر کردن واحدهای خرد، کوچک و متوسط با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار