دوره توانمندسازی مربیان پرورشی جدیدالورود فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی

علمی: صلاحیت، توانمندی و انگیزش از ویژگی های مهم مربیان پرورشی هستند

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، داشتن صلاحیت، توانمندی و انگیزش را از ویژگی های مهم مربیان پرورشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۵۱۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
علمی: صلاحیت، توانمندی و انگیزش از ویژگی های مهم مربیان پرورشی هستند

طاهر علمی در دوره توانمندسازی مربیان پرورشی جدیدالورود فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در محل دانشگاه تربیت معلم پردیس فاطمه

الزهرا (س)، هدایتگری را از وظایف اصلی معلمان برشمرد و گفت: ارزش و قیمت یک مدرسه در وجود معلمان با ارزش و با تجربه و دارای مکارم اخلاقی است و هیچ مدرسه ای بر اساس ساختمانش سنجیده نمی شود بلکه وجود معلم است که به مدرسه قیمت می دهد.

وی افزود: معلم است که کار آموزش و پرورش را در مدرسه انجام می دهد و لذامعلم از جایگاه والایی در جامعه برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: آموزش و پرورش هنگامی موفق است که آموزش در کنار پرورش باشدو از لحاظ نظر و عمل مساوی باشد ولی متاسفانه حافظه محوری دانش آموزان غالب است.

علمی اضافه کرد: نمازخانه مدرسه باید نکته عمل دروس معارف اسلامی باشد به طوری که یک دانش آموز آن چه را در دروس معارف و هدیه های آسمانی یاد می گیرد مصداقش را در نمازخانه ببیند.

وی ادامه داد: مربی پرورشی در مدارس از نظر دانش و پرورش بقدری در سطح بالاتر علمی قرار گیرد که بتواند سایر معلمان را جهت انجام برنامه های پرورشی بسیج نماید.

وی، داشتن صلاحیت، توانمندی و انگیزش را از ویژگی های مهم مربیان پرورشی عنوان کرد و گفت: یک مربی پرورشی باید صلاحیت اعتقادی و بصیرتی داشته باشند و دشمن شناس و زمان شناس و آینده نگری از ویژگیهای بصیرتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: یک مربی پرورشی باید توانمندی علمی بالایی داشته باشد و برای جذابیت برنامه های پرورشی

در مدرسه کوشا باشد چرا که هدف از فعالیت های پرورشی در مدارس کاهش مشکلات روحی و روانی دانش آموزان است.

در این دوره آموزشی روسای ادارات امور تربیتی، و قرآن، عترت و نماز، فرهنگی و هنری و مشاوره در مورد برنامه های حوزه های خود توضیحات لازم را به مربیان پرورشی جدید الورود بیان کردندواین افراد بعد از گذراندن دوره های توانمندی ،سازماندهی شده و به نواحی و مناطق مورد نیاز آموزش و پرورش استان اعزام می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار