دیدار سفیر ایران با رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ژاپن

تهران (پانا) - رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ژاپن با تاکید بر اهمیت روابط ایران و ژاپن، همکاری‌‌های پارلمانی در توسعه روابط دو کشور  را موثر دانست.

کد مطلب: ۸۵۱۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دیدار سفیر ایران با رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ژاپن

به گزارش ایرنا، یاسوهیده ناکایاما روز پنجشنبه (15 شهرویور ماه) در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در توکیو ضمن خوشامدگویی به او افزود: «با توجه به اینکه سال آینده نودمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور است امیدوارم همراه با سایر نمایندگان بتوانیم گام‌های موثری در توسعه روابط تهران - توکیو برداریم.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز در این ملاقات با اشاره به دیدارهای خود با رئیس مجلس نمایندگان ژاپن و رئیس گروه دوستی پارلمانی در حزب لیبرال دموکرات، بر اهمیت نقش پارلمان های دو کشور در توسعه روابط ایران و ژاپن تاکید کرد.

مرتضی رحمانی موحد خواستار توسعه همکاری‌های پارلمانی به خصوص بین کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس دو کشور شد.

او همچنین با ابلاغ سلام، حشمت الله فلاحت پیشهرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از ناکایاما برای سفر به تهران دعوت کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ژاپن در ادامه ضمن تشکر از فلاحت پیشه و دعوت او گرفته جهت سفر به تهران، اظهار امیدواری کرد که این سفر در زمان مناسب صورت گیرد.

مرتضی رحمانی موحد، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن دهه سوم تیر ماه با تقدیم رونوشت استوارنامه خود به «تاکه او آکیبا» قائم مقام وزیر امور خارجه این کشور، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار