مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی اعلام کرد:

رشد 400 درصدی سپرده های بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی طی 4 سال اخیر

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی گفت: مجموعه سپرده های بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی طی 4 سال اخیر رشد 400 درصدی داشته است.

کد مطلب: ۸۵۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد 400 درصدی سپرده  های بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی طی 4 سال اخیر

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون با تشریح عملکرد این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اظهار داشت: بانک توسعه تعاون متنوع‌ترین تفاهم نامه‌ها با صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات بانکی به بخش‌های مختلف از جمله، کشاورزی، صنعت و معدن و صادرات را دارد که در این میان به دلیل کشاورزی محور بودن و مرزی بودن آذربایجان غربی نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و مبادلات و تجارت مرزی وجود دارد.

مهدی تقوی گفت: در بخش کشاورزی ضمن اینکه بانک توسعه تعاون تلاش می‌کند حمایت اثر بخشی در صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب و انگور داشته باشد موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را نیز با جدیت کامل در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: ۴۱۲ میلیارد ریال سهمیه بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است که با نرخ بهره ۴ تا ۸ درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی میزان سود تسهیلات اعطایی به واحدهای اشتغال‌زا را ۴ و ۶ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این تسهیلات در مناطق مرزی با ۴ درصد، در مناطق روستایی غیرمرزی ۶ درصد است و در شهرک‌های صنعتی شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر نیز تسهیلات با ۱۰ درصد سود پرداخت می‌شود.

تقوی گفت: تاکنون از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ۳ هزار و ۱۶۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: برای طرح‌های نیازمند به تسهیلاتی کمتر از ۶ میلیارد تومان در داخل استان تصمیم گیری می‌شود اما طرح‌های بزرگ که نیاز به اعتباراتی بیش از این رقم دارند در تهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در این میان ۴ طرح ملی آذربایجان غربی برای بررسی به تهران ارجاع شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی گفت: در چهار سال اخیر میزان سپرده‌های این بانک به چهار برابر افزایش یافته و ۴۰۰ درصد رشد نیز در صدور ضمانت نامه‌ها اتفاق افتاده و در کنار آن حواله‌های ارزی که پیشتر اصلاً وجود نداشت راه‌اندازی شده و صدها میلیون یورو حواله صادر شده است.

تقوی تاکید کرد : بانک توسعه تعاون یکی از پنج بانک ۱۰۰ درصد دولتی در سطح کشور است که ۷۰ درصد خدمات خود را به بخش اشتغالزایی و ۳۰ درصد مابقی را به بخش های دیگر ارائه می دهد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد این بانک وزارت علوم در زمینه ارائه تسهیلات با دانشجویان خبر داد: دانشجویان دانشگاه های سراسری در مقطع روزانه میتوانند با مراجعه به صندوق های رفاه دانشجویی می توانند از تسهیلات بانک توسعه تعاون استفاده کنند

تقوی با تشریح عملکرد این بانک در سطح استان گفت: بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی امسال نیز رتبه نخست پرداخت تسهیلات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران کسب کرده است که طی روز های آتی مورد تجلیل معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهیم گرفت.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی بیان کرد : ما در حوزه کشاورزی طی قراردادی که با صندوق توسعه ملی داریم میتوانیم تسهیلات ازران قیمت به صادرکنندگان سیب که یکی از محصولات مهم و استراتژیک این استان است ارائه دهیم.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون همچنین طی قراردادی که در حوزه صنعت و معدن با صندوق توسعه ملی دارد که جزو معدود بانک هایی است که توانسته چندین قرارداد متنوع با این صندوق منعقد کند؛ این قابلیت را دارد که تسهیلات ارزان قیمتی را به واردکنندگان دستگاه ها و ماشین آلات صنایع در سطح استان ارائه دهد.

مدیرشعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی خبر داد: روستائیان عزیز می توانند برای ایجاد مشاغل روستایی از تسهیلات بانک توسعه تعاون با انواع ضمانت (سندزمین، سفته، سندروستایی و…) استفاده نمایند.

وی ادامه داد : نرم افزار موبایلی بانک توسعه تعاون نیز این قابلیت را دارد که سقف حواله ها و کارت به کارت را تا سقف مورد نیاز مشتری ارتقا دهد.

مدیر بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی خاطرنشان ساخت : به رغم افزایش تحریم ها و فشارهای استکبار، فعالیت های ارزی بانک توسعه تعاون تعطیل نشده و با اکثر کشورها ارتباطات بانکی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار