مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل:

۲۵ درصد از آمار مسافران فرودگاه اردبیل کاهش یافته است

اردبیل (پانا) - مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل گفت: در پنج ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد از مسافران فرودگاه اردبیل کاهش یافته که محدویت های شرکت های هواپیمایی از دلایل اصلی این مسئله است.

کد مطلب: ۸۵۱۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ درصد از آمار مسافران فرودگاه اردبیل کاهش یافته است

سید فریبرز هاشمی اظهار کرد: در چهارسال گذشته ۲۱۸ میلیارد تومان برای دو فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد از اعتبارات بخش سرمایه‌های جاری برای بهسازی و نگهداری هزینه شده است که بعد از حدود پنج سال تعطیلی فرودگاه شهرستان پارس‌آباد با بهسازی مجدد با اعتبار ۲۵ میلیارتومان در دی ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: فرودگاه شهرستان پارس‌آباد در هفته با دو پرواز به تهران و بالعکس در حال فعالیت است که طی برنامه‌های صورت گرفته در ماه‌های آینده این تعداد به سه پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان تصریح کرد: ۱۹۸ میلیارد تومان برای بهسازی و توسعه فرودگاه اردبیل هزینه صرف شده است و از موفقیت‌های چند سال اخیر می‌توان به کسب سند تک برگ ۹۵۰ هکتار از ۱۲۰۰ هکتار زمین فرودگاه اشاره کرد که در تلاشیم برای مابقی آن نیز سند تهیه کنیم.

وی با اشاره به بهسازی باند ۱۵۳۳ فرودگاه اردبیل بیان کرد: شرایط جوی اردبیل یکی از دلایل کاهش و از بین رفتن باندهای فرودگاه است که بعد از پنج سال تلاش توانسیم مجوز بهسازی این باند را تهیه کنیم؛ بر این اساس سال گذشته قرداد بسته شد و از خرداد ماه امسال پیمانکار پروژه شروع به کار کرده و ۱۵ ماه برای اتمام این پروژه زمان تعیین شده است.

هاشمی اضافه کرد: ترمینال پروازهای خارجی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در مساحت ۸ هزار و ۱۰۰ متر، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت اتمام در سفر رئیس جمهور به اردبیل افتتاح می‌شود و در غیر این صورت در ایام دهه فجر امسال حتما به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: بخش بیرونی و داخلی پاویون فرودگاه اردبیل نیز با اعتبار یک میلیارد تومان بهسازی شده است و تا ۱۵ سال آینده می‌توان استفاده بهینه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار