ابتکار: 174 مدیر زن در سطوح میانی در استان‌ها منصوب شده‌اند

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری خبر از انتصاب 174 زن در سطوح پایه و میانی در استان‌های مختلف کشور در طول یک سال گذشته داد.

کد مطلب: ۸۵۱۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: 174 مدیر زن در سطوح میانی در استان‌ها منصوب شده‌اند

معصومه ابتکار در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سهم زنان در پست‌های مدیریتی و گزارش این معاونت در این‌باره اظهار کرد: «از اول قرار بود ۳۰ درصد این پست‌ها در اختیار خانم‌های شایسته قرار گیرد. امروز بخش اول کارنامه خود در این باره را در دولت ارائه دادم.»

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهوری ادامه داد: «بر این اساس در یک‌ سال گذشته ۱۷۴ مدیر زن در سطح پایه و میانی در استان‌ها منصوب شدند. هنوز تا ۳۰ درصد فاصله داریم، اما این آمار نشان می‌دهد تحرک خوبی را در سطح استان‌ها داشتیم. البته مدیران رده عالی زن در حوزه استان‌ها خیلی کم داریم.»

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سهم مشاغل خانگی در آمار اشتغال زنان در پاسخ به پانا، اظهار کرد: «در این‌باره وزارت کار طرحی را در دست دارد و حمایت از این مشاغل در ابعاد مختلف مورد توجه است. طرح توجه به این بنگاه‌ها را ما هم در دست بررسی داریم که به زودی این طرح را ارائه خواهیم داد.»

ابتکار با بیان اینکه مشاغل خانگی بسیار مورد توجه زنان است اما در آمار زنان شاغل مشکل ایجاد کرده است، بیان کرد: «تلاش می‌کنیم این معضل را حل کنیم و از مشاغل خانگی حمایت شود. این مشاغل شامل خدمات گردشگری و درمانی و پخت‌و‌پز و صنایع دستی می‌شود اما آمار رسمی در این باره نداریم به نظر می‌رسد آمار این موارد قابل توجه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار