حاشیه‌های پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری: روحانی و شاهرودی غایب بودند

تهران (پانا) - افتتاحیه پنجمین اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری امروز در حالی برگزار شد که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام و نائب‌رئیس این مجمع، غایب جلسه بودند.

کد مطلب: ۸۵۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه‌های پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری: روحانی و شاهرودی غایب بودند

افتتاحیه پنجمین اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری امروز سه‌شنبه (13 شهریورماه) ابتدا با قرائت دستور جلسه از سوی آیت‌الله سید احمد خاتمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری آغاز شد. مهم‌ترین موضوعات این جلسه انتخابات کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری‌، میزان تحقق مطالبات رهبری در بهبود وضع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم اعلام شد که به همین منظور از روسای قوا برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمده است.

پس از تلاوت قرآن، آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، سخنرانی کرد که در ابتدا برخی از اعضا در جلسه حضور داشتند، اما در حین صحبت‌های او اعضای دیگر اندک اندک وارد صحن مجلس شدند و در جایگاه خود حضور یافتند.

رئیس قوه قضائیه که سخنران ویژه افتتاحیه پنجمین اجلاس نیز بود، هم زمان با قرائت قرآن خود را به مراسم افتتاحیه رساند و پس از پایان تلاوت قرآن در صندلی شماره ۶۱ و کنار محسن اسماعیلی نشست. علوی نیز که در ابتدای سخنرانی رئیس مجلس خبرگان در جلسه حضور یافت در کنار عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان رئیس دفتر آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان نشست‌.

حسن روحانی که از ابتدای دوران ریاست جمهوری یعنی از ابتدای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری تنها در اجلاسیه سوم حضور نیافته بود، امروز برای دومین بار در اجلاس خبرگان حاضر نشد.

روحانی به منظور افتتاح چند پروژه پتروشیمی و عمرانی به عسلویه سفر کرده است و دلیل غیبت او در مجلس خبرگان نیز همین سفر بود.

از جمله دیگر غایبان می‌توان به آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نایب رئیس اول در جایگاه هیات رئیسه اشاره کرد.

در میان صندلی‌های اعضای خبرگان رهبری نیز تصاویری از مرحوم آیت‌الله ایمانی، نماینده فارس در خبرگان رهبری و آیت‌الله مهمان‌نواز، نماینده خراسان شمالی در این مجلس که طی شش ماه گذشته از دنیا رفته‌اند، قرار گرفته بود.

پس از پایان سخنرانی رئیس مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله خاتمی ادامه جلسه امروز را غیرعلنی اعلام کرد و از خبرنگاران خواست که جلسه را ترک کنند. او همچنین گفت که در جلسه اختتامیه این دوره مانند دوره‌های قبل در جلسه علنی گزارشی از اقدامات انجام‌شده طی دو روز اجلاسیه از سوی رئیس مجلس خبرگان رهبری ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار