بازدید معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از غرفه‌های فرهنگی و هنری تایباد

تایباد (پانا)- معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از غرفه‌های فرهنگی و هنری تایباد در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مشهد بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۵۱۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از  غرفه‌های فرهنگی و هنری تایباد

مصطفی اسدی در حاشیه بازدید از غرفه‌های فرهنگی و هنری تایباد در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار کرد: صنعت بومگردی و گردشگری به عنوان سومین صنعت در جهان مطرح می‌باشد و برای ایجاد اقتصاد پایدار در کشور نقش بسیاری دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها سبب معرفی دستاوردهای محلی و بومی شهرستان‌ها به اقشار مختلف مردم در کشور می‌شود و همچنین به جذب گردشگری و اشتغال پایدار کمک می‌کند.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، بیان کرد: نقاط مرزی مانند تایباد با فرهنگ بالای تاریخی و وجود بناهای تاریخی همچون مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی با قدمت بیش از 590 سال فرصت خوبی برای جذب گردشگران به این خطه است.

وی ادامه داد: همچنین همجواری با کشور محروم افغانستان بستر مناسبی برای اشتغالزایی و بهره‌مندی از فرصت‌های مرز دوغارون است.

اسدی گفت: مردم تایباد باید از هر زمینه‌ای برای انتشار فرهنگ و هنر شهرستان به اقشار مختلف مردم استان‌های دیگر استفاده کنند و با بهره‌مندی از سرمایه‌های موجود در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

شهرستان مرزی تایباد با جمعیتی حدود 120 هزار نفر در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار